Pagina's

maandag 5 september 2016

Dag 32, de eerste schooldag!!!


De eerste schooldag!!!

Wat is het spannend!

Een nieuwe school, wat buikpijn bij de kindjes hoort erbij,de stress om de nieuwe school, de nieuwe kinderen, op een hele nieuwe locatie, met nieuwe juffen en meesters,...

Maar ik heb er alle vertrouwen in, en dat straal ik ook uit naar de kinderen, dus ze hebben er al snel zin in!

Eenmaal aangekomen in school is het weer even onwennig, maar na de voorstelling, wat liedjes en een ochtendgebed neemt een nieuwe juf neemt Timo al snel onder haar vleugels, stelt hem direct op de speelplaats al voor aan de andere kinderen en... hij lacht! Wat een heerlijk gevoel!!!
Ik kan hem met een gerust hart achterlaten!

Nu Vince, het is een beetje chaotisch,maar er is vanalles leuks te doen in de klas, een grote zandbak, kleuren, blokken,... 
We steken het boekentasje in een kastje en we gaan maar eens kleuren!
Gezellig met mama, papa en Woutje erbij.
De juf komt even melden dat we bijna gaan beginnen, en even volgt er wat paniek in zijn oogjes. 
Maar al snel ontfermen 2 juffen zich over Vince en... hij lacht!

Ook die klas kunnen we met een gerust hart achterlaten...

Oef!!!

Het is achter de rug, het moeilijkste gedeelte van de dag...
Ik had er vertrouwen in en alles is goed gekomen! 
Ik voel me erg gelukkig met onze beslissing en ben heel erg blij dat ik deze keuze voor hen gemaakt heb!

Nu op zoek naar tegels voor ons nieuwe terras!

Nog zoiets spannend, want dat kost toch wel wat geld en ze liggen er ten slotte toch wel hopelijk een leven lang, dus kwaliteit en schoonheid mogen hier toch wel hand in hand gaan.

Wat moeikijk wel, want Woutje is een kruipertje,hij stapt nog niet, wantkruipen gaat veel sneller :) wat wil zeggen dat ik die brok van 15kg zowat overal moet dragen waar kiezels, vijvers, enz... zijn :D
Dus ook in de tegelzaak! Wat moeilijk om zo op deze manier (want hij wil natuurlijk niet gepakt worden), een mooie tegel te kiezen, laat staan in een bureautje een prijs te laten maken... Waar zit die babysit??? ;) :D

Maar een mooie tegel is gekozen! 

Snel Woutje in bed gaan leggen, gelukkig heeft Kristof een vrije dag genomen, zodat ik nog snel kan gaan boodschappen doen en de kinderen weer terug halen terwijl Woutje slaapt :) 


Ik kan niet wachten om mijn jongens weer te gaan halen!
Als Vinceje mij ziet komt hij op me afgestormd! Even blij om me te zien als ik hem! Hij laat me niet meer los! Wat een geweldig weerzien! Dit is toch waar je het allemaal voor doet!!!

Ondertussen zie ik Timo aan de deur staan, voorbeeldig de deur open aan het houden om zijn klasgenoten buiten te laten, nog steeds al lachend!
Zalig om te zien!
Hij komt naar me toe, neemt me stevig vast en zegt: 'Hier ga ik NOOIT meer weg mama!, als ik thuiskom ga ik direct slapen zodat het snel weer morgen is!'
(Niet echt natuurlijk ;) )
En dan weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor mijn kids.
Wat een fantastisch gevoel!!!

Aan iedereen die twijfels heeft over eender wat in het leven, als je twijfelt, is het meestal een reden dat er iets niet goed loopt in je leven.
Wat mij helpt, is er even over nadenken, en het dan weer los laten.
Als ik dan nog steeds met hetzelfde gevoel zit, ga ik luisteren naar mijn gevoel en ernaar handelen, zoeken naar een oplossing, of in dit geval naar verandering...
Natuurlijk lukt dit niet altijd even goed, we zijn allemaal mensen!

Maar deze dag is meer dan geslaagd!


Gisterenavond heb ik een lekker ontbijt gemaakt!
Havermouttaart, snel klaar, in de frigo, 's morgens eruit halen, een stukje eraf snijden en you are good to go! Zo maakt het de ochtendspits, zeker op de eerste schooldag, net dat tikje makkelijker!
Geen boterhammen smeren, geen opruimwerk, op een servetje en juu! Of gezellig even aan tafel met de kids, zonder rushing, zonder haast!




Havermouttaart met perzik, aardbei, appel


Wat heb je nodig?

- 200 gram havermout
- 600 ml amandelmelk
- 3 appels
- 3 eetlepels honing of agavesiroop
- 1 koffielepel  lijnzaad
- 1 koffielepel kaneel
- een handvol rozijnen
- een handvol walnoten of pecannoten
- fruit naar keuze


 minuten!Hoe ga je te werk?

1. verwarm de oven voor op 180 graden

2. neem een grote mengkom, doe de havermout erin en voeg er de melk aan toe, laat even wellen

3. ondertussen kan je het fruit snijden in schijfjes of partjes, appel kan je eventueel raspen,
en de 2 appels voor in het deeg in stukjes

4. voeg dan de rozijnen, de honing, de 3 in stukjes gesneden appels, de kaneel en het lijnzaad toe aan het deeg

5. doe het mengsel in een bakvorm, of zoals ik deed op een bakplaat ( in de action heb je er die je kleiner of groter kan maken door ze open of dicht te schuiven, handig!)

6. garneer met het gesneden fruit en bak de taart voor ongeveer 30 à 40 minuten, controleer even de nattigheid na 30 minuten! ( dit is afhankelijk van de dikte)

Laat even afkoelen en schuif hem in de koelkast.
De volgende ochtend haal je hem er gewoon uit!


Voor de boterhamdoos, en voor ons 's middags, heb ik omeletjes gebakken, ook perfect op voorhand te doen!




Omeletjes met brood

Wat heb je nodig?

- ongeveer 2 eitjes per persoon
- 2 à 3 sneetjes volkoren of meergranenbrood per persoon



Hoe ga je te werk?

1. breek de eitjes boven een kom en klop ze goed op met wat peper, zout en een snufje natriumbicarbonaat ( dit maakt ze lekker luchtig)

2. bak ze op een niet te hoog vuur in wat olijfolie

3. haal hem uit de pan, rol hem op, snij in 3 stukken, stukjes servet rond 1 kant zodat ze opgerold blijven en de boterhammendoos in, samen met wat boterhammetjes een superlekkere en gezonde lunch voor onze kids!


Een lekker warme dag dus een slaatje 's avonds met lekker veel omega 3 voor die jonge hersentjes die vanaf nu weer dagelijks moeten werken!


Als 10 en 2 uurtje gaf ik een appel mee en zelfgemaakte chocoladecake.
Het recept vind je terug bij de zoekfunctie of op dag 29!



Slaatje met sla, veldsla, rucola, babyspinazie, komkommer, mango, tomaat, preischeuten, avocado en in reepjes gesneden gerookte zalm!

Samen met een vinaigretje naar keuze een zalig avondmaal!!!

Wat kunnen we hier toch van genieten!


Op naar een nieuwe bakavond en 2de schooldag!

Het is trouwens ook de start van de tweede maand gezond en puur eten!

Met de teller op -5kg, de reuma die minder zwaar lijkt te zijn, het verdwenen PMS en een gezonder, rustiger gevoel, ga ik lustig verder!

Dit is trouwens allemaal VEEL te lekker!


Liefs!

Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten