Pagina's

maandag 5 september 2016

Dag 33, alles voor de 2de schooldag!


Deze school was zeker de juiste keuze!

Timo staat al langs me om 7 uur, dat ik me moet haasten, want hij wil naar school!
Hij wil naar zijn vrienden, want ze zijn zo leuk! En hij is zo erg blij dat elke leerling in zijn nieuwe klas nu al nieuwe vrienden en vriendinnen zijn! Hij vraagt zelfs al wie al allemaal mag komen spelen!
En ook Vince heeft er zin in!!!

Dan maar snel beginnen aan ons ontbijt!



Ik heb nog havermouttaart van gisteren over! Wat verse framboosjes erbij en het wordt een fris ontbijt!



Havermouttaart met frambozen


Het 10 uurtje voor vandaag is watermeloen en appel!
Ik heb het gisterenavond klaargemaakt, zodat ik vandaag niet hoef te prutsen met de vormpjes en de opruim! Helemaal klaar dus om alles in de boekentassen te steken en te vertrekken!
De appels worden bruin zeg je?
Een beetje citroensap erover en ze blijven mooi en fris!



Watermeloenvlinders en appelbloempjes


De lunchboxen heb ik wel 's ochtends vers klaar gemaakt!
Dit keer maakte ik kleine smosjes, zonder kaas en hesp dan :)

Bij oa. Albert Heijn en de biowinkel kan je Wilmerburgerkaas vinden.
Het proeft ongeveer hetzelfde als kaas!
Er zit alleen geen melk in, maar kokosolie!
Ik gebruik het nu al 17 maanden omdat mijn jongste zoontje koemelkallergie had, dus als je borstvoeding geeft schrap je dan alle koemelkproducten uit je voeding. Je schrikt ervan als je weet waar allemaal koemelk in zit!
En dat terwijl koemelk vaak vol antibiotica zit!
Melkkoeien moeten immers kalfjes blijven krijgen om melk te kunnen geven,
de uiers ontsteken vaak, de koeien hebben antibiotica nodig, en wij eten de melk op.
Sowieso dient koemelk eigenlijk enkel voor een kalfje, en niet voor een mens.
Koemelk wordt slecht verteerd door mensen, wat vaak voor allergieën en vanalle soorten klachten zorgt!
Later zal ik hier een stukje aan wijden :)
Dat is de reden waarom ik koemelk zoveel mogelijk vervang door plantaardige melk.

Die boterham is nu dus volledig PN proof!



Brood met Wilmerburgerkaas, sla, olivonaise en reepjes paprika



Als je graag boter eet op je boterham kan je bijvoorbeeld kiezen voor grasboter, eerder heb ik jullie uitgelegd wat dat is en waar je die kan kopen. Als je bij de zoekfunctie even grasboter ingeeft vind je het zeker terug!

Maar je kan ook Ghee gebruiken!
Dit is een bioboter-olie, gemaakt van geklaarde boter. Ze is vrij van melkeiwitten en melksuikers!





We hebben zelf al Olijvonaise gemaakt, ook dat receptje kan je terugvinden via de zoekfunctie, maar je kan het ook gewoon kopen bij de biowinkel!





Wilmerburger kaas




De koekjes voor tijdens de speeltijd waren vandaag zelfgemaakte mueslirepen!



Mueslirepen

Wat heb je nodig?

- 2 bananen
- 150 gram havermout
- 80 gram rozijnen
- 80 gram pecannoten
- honing
- snufje kaneel
- 1 eetlepel citroensap


Hoe ga je te werk?

1. verwarm de oven voor op 18 graden

2. doe de banaan, de kaneel en het citroensap in een keuken machine of kom en mix het even fijn

3. doe er de honing, de pecannoten en de rozijnen bij en mix kort erbij

4. de havermout schep je even met een lepel er goed door

5. neem een bakplaat of een bakvorm en druk alles goed aan met een lepel, goed kijken dat alles goed aan mekaar hangt

6. zet ongeveer een half uur in de oven

7. snij het geheel in repen

8. laat nog even afkoelen zodat de repen harder worden

klaar!



Ook mijn lunch is vandaag een boterham met Wilmerburger en een heerlijk slaatje van sla, gele paprika, komkommer, radijs en kerstomaatjes!

's Avond videe bij ons mama...

Ook dat moet kunnen ;)


Liefs!

Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten