Pagina's

zondag 11 september 2016

Dag 40, een zalig zonnige dag!



Wat hou ik van september dit jaar!

De ene na de andere stralende dag!


We beginnen onze dag met weer een lekkere smoothie!



Mango passievrucht smoothie

Doe 1 mango geschild en in stukken gesneden in de blender, lepel 3 passievruchten uit en doe ze bij de mango, voeg er 4 lepels volle yoghurt en 200 ml rijstmelk aan toe. Eventueel wat ijsblokjes en wat honing.

Mixen en klaar om de dag lekker te starten!

We gaan niet veel tijd verliezen vandaag, veel te mooi weer! 




  
Frisse tonijn salade


Doe wat salade, veldsla en enkele gehalveerde mini trostomaatjes in een bordje.
Doe een klein blik tonijn in een kommetje en doe er wat in stukjes gesneden komkommer onder.
Peper en zout en olivonaise erbij, verrukkelijk!



Weer terug buiten ga ik met Woutje komkommers plukken in ons oerwoud! 
Wat ooit een serre was, die 2 keer stukgevlogen is door de stormen dit jaar, is nu een huisje omsingeld door takken komkommer! Best wel charmant met die mooie gele bloemen!
Alleen heb ik een probleem.

Ik heb superveel last van slakken!

Ik kan niets strooien tegen de slakken.
Nee...
Ik krijg het niet over mijn hart!
Weten dat ze de korrels opeten en dat die gewoon zo uitzetten in hun maagje zodat ze in een hoekje gaan sterven? 
Nee, ik kan het niet. 
Mijn aardbeitjes, bloemen, planten en tomaten zijn helemaal opgegeten, dus ik zou het wel moeten doen, maar weten dat ik een kerkhof aan slakken ga achterlaten, door mijn hand, ...
Daar moet ik toch nog wel wat gewetenssussing voor doen!
Ondertussen hebben we net iets minder mooie komkommers die we goed wassen en de aangebeten stukken snijden we eruit ;)




Nog even samen in Pascale's nieuwe boek bladeren.

Ik vraag me af of ik alleen een beetje teleurgesteld ben?
Ik vind de foto's eigenlijk niet zo mooi.
En ik ben toch wel een tikje teleurgesteld in de recepten. 
Ik had er misschien net iets anders van verwacht na zoveel lof...
Maar we gaan het een kans geven! 

Wout weet al perfect hoe hij de pagina's moet aanduiden die hij graag eens wil proeven! ;)



Nadat ik de kids van school gehaald heb passeren we even langs het dierenboerderijtje.
Wat onderkomen vogels, kipjes, pauwen, een paardje, enkele zwanen en wat mankende geiten, erg zielig maar ze worden er wel met liefde verzorgd. 
En af en toe wat extra liefde van mensen zoals wij die eens aan geitjes aaien gaan doen! :)





De boontjes die ik vanmiddag al gewassen heb en waar de kopjes al vanaf gesneden zijn, mogen nu de kookpot in. Ook de al gewassen krielaardappeltjes mogen in kokend water gaan baden!



Gestoofde boontjes met krielaardappelen



Wat heb je nodig?

- 500 gram sperzieboontjes
- ongeveer 4 krielaardappeltjes per persoon
- 1 dikke ui
- 1 teen look

Hoe ga je te werk?

1. was en snij de boontje hun steeltjes eraf

2. doe ze in een pot met kokend water, kook ze gaar in voldoende water

3. was de aardappelen en kook ze gaar in voldoende water

4. wil je er toch graag wat vlees bij? Snij dan een biefstuk in partjes en bak ze even kort aan in wat olijfolie en 2 eetlepels soyasaus, enkel bijkruiden met wat peper, aangezien de soyasaus al zout genoeg is!

5. giet de boontjes ende aardappelen af

6. stoof in wat grasboter de fijngesneden ui en look, voed er de boontjes aan toe en kruid met peper en zout

Doe de boontjes samen met de aardappeltjes en een takje rozemarijn in een dieper bord




In de avond nog wat gezellig receptjes uitzoeken met de middelste, samen met een heerlijke kom havermoutpap met frambozen!



Liefs!


Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten