Pagina's

donderdag 15 september 2016

Dag 44, dinsdag, alweer een hete dag! Nice cream op het programma!



Ik denk dat jullie ondertussen wel al door hebben dat ik een beetje verslaafd ben aan gezonde voeding 😊 

Dus ik ga de droom om ooit iets met voeding te doen nu al een klein stapje dichterbij zetten!

 Ik maakte vandaag een facebookpagina aan,dit zal het delen ietwat makkelijker maken, ook kan je daar perfect zien welke gerechten je in welke dag kan vinden, plus een link voor de blog van die dag bij de foto's!


Ook kan je me terugvinden op Instagram, zo krijg je al een voorproefje van de receptjes die online komen!

Op Instagram kan je me terug vinden onder de naam puurmarijke!

Ook op Tumblr ga ik proberen wat actief te zijn. 

Ook hier vind je me onder puurmarijke!

Dus voor ieder wat wils!

Ook als er vragen zijn, je wil iets vertellen of je denkt dat iets een meerwaarde kan betekenen of je wil gewoon hallo zeggen, je mag me altijd aanspreken!

Op de facebookpagina en via instagram kan je ook mijn e-mailadres terugvinden!




Vandaag in de lunchbox:



Boterhammetjes met kaas en kippewit
Mandarijn en besjes met stukjes zwarte chocolade en granola


Ontbijtje was overheerlijk vandaag!
Deze nicecream is gemaakt van...

Bananen!

Voor je gaat slapen snij je enkel bananen in schijfjes, je doet ze in een doosje en zet ze in de diepvries! 
Wanneer je zin he t in.ijs haal je ze eruit en doe je ze in een blender, samen met bv cacao voor chocolade-ijs,vanille aroma voor vanille ijs,aardbeien voor aardbei ijs, wat je maar wil! Laat je fantasie maar gaan!!!
Ik maakte bananen ijs met maca poeder en açaibessen poeder!



Nicecream met vijgen en chocoladestukjes

Wat heb je nodig?

Voor 4porties ijs

- 4grote bananen
- 4vijgen 
- 7 dadels
- cacaopoeder

Hoe ga je te werk?

Voor de nicecream:

1. haal de schijfjes bananen uit de diepvries en doe ze in een blender, blend lang genoeg tot je ijs krijgt

2. gebruik het als bananenijs of voeg er wat anders aan toe, ik gebruikte een koffielepel macapoeder en 2 eetlepels açaibessenpoeder

3. versier eventueel nog met fruit naar keuze, ik deed er in schijfjes gesneden vijgjes bij


Voor de chocoladechunks:

1. doe de dadels in de blender met een heel klein scheutje water of plantaardige melk

2. doe er een dikke lepel cacaopoeder bij en laat nog even blenden tot je dikkere brokjes 'chocolade' krijgt!

Verrassend lekker!

Ik voeg het ook bij de granola, bij fruit kan het ook,...


Drukke dag dus snel voedsel!



Haver - en sesamknekkebrød met worteltjes, kerstomaatjes, curry-, olijf- en tomatenhummus

Ik vond alles bij Delhaize!
De worteltjes zijn trouwens Henegauwse, heerlijk zoet!

Na school rijden we rechtstreeks naar het zwembad!
Hoognodig met 33graden!
De tijd gaat er zo snel voorbij en we kiezen ervoor daar snel een frietje te nemen!

Wachtend op hun frietjes:


😉 


Liefs!

Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten