Pagina's

dinsdag 20 september 2016

Dag 50! 😱 De tijd gaat snel, gebruik hem wel!


Dag 50!

Te gek toch!!!

Ik ben zo gelukkig dat eten mijn ding geworden is!!!

Eigenlijk is het zo een logisch gevolg op mijn leven! Ik eet graag, ik sta graag gezellig met de kids in de keuken, eigenlijk zijn we daar zelfs de hele dag, ik maak graag iemand blij met voeding, ik doe graag boodschappen, rondneuzen tussen alle verschillende, mooie, lekkere en nieuwe producten, zodat ik achteraf weer kan uitpluizen wat ik kan klaarmaken!

Heerlijk vind ik dat!

Alleen voor die opruim achteraf zou ik graag een James inhuren 😁

'Oh Jaaaaames!!!!'
😁

Ik zie het al helemaal voor me!!! 😁

Voorlopig doe ik het nog zelf 😉 
Voorlopig 😝

Een grote droom is toch wel een foodshop of iets dergelijks...
En een ecologisch/biologisch winkeltje.

Die droom voor ogen blijven zien en dan komt het er zeker ooit wel van!

Voor nu hou ik het op het genieten van kleinschalig kokkerellen 😉


Zoals deze heerlijke nice cream alweer!

Het ziet er moeilijk uit maar het is echt een makkie!


Blueberry en raspberry nice cream
(Vegan)

Wat heb je nodig?

Voor de blueberry nice cream:

- een bevroren banaan in schijfjes
- een handvol blauwe bessen(eventueel bevroren, blijft het langer koud)
- ongeveer een 3de cup kokoswater
Ik deed er ook nog een eetlepel blueberrypoeder bij!

Voor de raspberry nice cream

- een bevroren banaan in schijfjes
- een handvol frambozen
- een derde cup amandelmelk

Topping naar keuze


Hoe ga je te werk?

1.mix alles voor de blueberry nice cream in de blender en doe het in een kom

2. mix alles voor de raspberry nicecream in de blender en lepel het ook in het bord

3. versier met fruit, kokosrasp, chocolade,...

Wat je maar wil!


Zalig toch! 
Ijs voor ontbijt!

Alleen gezonde mensen kunnen dit zeggen 😝😉

En dat is nu precies wat ik zo leuk vind aan deze levensstijl!

Want ik merk dat ik ondertussen het Pascale Naessens principe wel nog steeds volg, maar dat ik door gezond te eten nog vele andere deuren heb open gedaan.

Zo hou ik ondertussen echt niet meer van vlees.
Ik zet het af en toe nog wel op tafel voor de mannen in huis, maar ik merk dat ik er echt vies van geworden ben.

De geur alleen al maakt me misselijk, de geur van vlees, vlees zoals jij en ik vlees hebben, datzelfde soort vlees, wat ligt te bakken in de pan, wat ruikt naar gebrand varken of koe, ... 
Ik vind het echt vreselijk...

Als klein meisje wou ik al vegetariër zijn, of beter, was ik al vegetariër, maar het kon niet, er moest vlees gegeten worden, want dat was 'nodig', die voedingsstoffen had je 'nodig'. Ik denk dat het misschien ook te moeilijk was om iets vervangend te vinden voor die missende proteïnen.
Ondertussen weten we natuurlijk al lang beter en hebben.we een hele voorraadkast vol proteïnenrijke zaden, superfoods zoals chlorella, noten,linzen, paddenstoelen, avocado, mango,bessen...

Noem maar op!

Vlees?

Ik mis het totaal niet.

Mijn ecologische voetafdruk is ineens ook weer gereduceerd!
Samen met de wasbare luiers, de ecologische producten, het weinige gebruik van zonnecreme (ja ook zonnecreme heeft een impact op de opwarming van de aarde), de niet schadelijke producten, zoveel mogelijk biologisch,... 
Denk ik mijn steentje toch wel goed bij te dragen.

Aangezien het 5 voor 12 is voor onze wereld waarin we graag onze kindjes nog groot zien worden, is elke stap een grote stap!

Wat doen jullie om je ecologische voetafdruk te verkleinen?

Ik hoor het graag!


In de middag een haast gerechtje want ik wil graag langs Bioplanet op de Genkersteenweg in Hasselt!




Overnight oats, chiapudding, gele kiwi, mango, passievrucht hennepzaad,.chocolat chips
(Vegan)

Wat heb je nodig?

Voor de overnight oats

- 40 gram havermout (bio havermout is lekker!, havermout dat lang nodig heeft om te koken is de enige echte havermout, dus quakers en dergelijke is voorgestoomd, dan ga je een papje krijgen)
- 200 ml havermelk of amandelmelk
- eventueel een lepel blueberrypoeder

Voor de chiapudding

- 200ml kokosmelk (lopende)
- 4eetlepels chia zaad

Chocalat chips (optioneel)

- 4 gedroogde dadels
- een eetlepel water
-2 eetlepels cacaopoeder

Topping naar keuze


Hoe ga je te werk?


1. doe de ingrediënten voor de overnight oats in een kommetje en zet in de frigo 
(Laat een nacht trekken)

2. ook de chiapudding maak je al een dag op voorhand door de ingrediënten samen te voegen in een kommetje en het in de ijskast te zetten

- voor de chocolat chips doe je alle ingrediënten in de blender en mix je tot je chocolade 'bolletjes' krijgt

4. in de ochtend kan je een pot nemen of een kom en je vult de pot met oats, dan een laagje kiwi( of wat je graag wil), dan een laag chiapudding,een laag mango,een laag oats (ik werkte 'm op), een laagje passievrucht en afwerken met hennepzaad en de chocolat chips! 

Zo! Lekker!



Het avondmaal moest snel gaan!
 Ze zijn in de tuin.aan het werken (een nieuw terras, maar echt wel grote werken) dus het was snel laat.



Quinoa met gebakken groentjes en shitake's met mozarizella
(Vegan)


Wat heb je nodig?
Voor 1 persoon, je kan verdubbelen als je meer nodig hebt

- quinoa (voor het aantal personen dat je nodig hebt)
- een halve paprika
- 1 stuk bleekselder
- een stukje venkel
- enkele raspen van een courgette
- 3 kleine trostomaatjes
- 3 shitake's
- 3 schijfjes Mozarizella ( rijstmozarella)

Hoe ga je te werk?

1. kook de quinoa volgens de verpakking (vergeet niet goed te spoelen in een zeefje!)

2. leg een schijfje mozarizella in elke Shitake en zet in de oven voor ongeveer 10minuten op 180°C

3.  was en snij alle groenten in stukje es reepjes en bak alles in een pan,af en toe een klein beetje blussen met enkele druppels water

3. doe de quinoa erbij, kruiden met peper en zout

4. leg alles op een bord en werk af met fleur de sel


Zo lekker!


Ik kijk alweer uit naar morgen!!!

Liefs 😘 

Marijke🌼💜🌸🌼💜🌸🌼💜🌸

Geen opmerkingen:

Een reactie posten