Pagina's

zaterdag 27 augustus 2016

Dag 25, een nieuwe stap in de juiste richting, aardbeienman, fruitontbijt en zalige pasta!!!



Vandaag hebben we weer een nieuwe stap in ons leven gezet!

We zijn gaan luisteren in een andere school, net ietsje verder weg wel, naar wat zij de kids bieden en wat hun normen en waarden zijn.
Ik heb de kids zelden zo zien glunderen!

Het was zo een fijne ontmoeting met de directrice en de school, dat we besloten de school een kans te geven!

Ik heb de kids eigenlijk vorig jaar pas veranderd van school,maar soms, als je je ergens niet goed bij voelt, moet je het gewoon loslaten en geloven dat het beter kan.
Ik had niet het gevoel dat die school ons toebehoorde.
Hoe goed ze ook voor mijn kids gezorgd hebben! Er ontbrak iets.

We hebben de juiste beslissing gemaakt! Ik ben er 100% zeker van!

Onderweg passeren we aardbeienman weer, deze keer koop ik 16bakjes! 
Allemaal goed wassen, over zakjes verdelen en invriezen! Buiten enkele bakjes die we nu nog opsmullen 😉.
Zo kunnen we de hele winter genieten van goedkope zomerlekkere aardbeien! 

Goeie zet! Al zeg ik het zelf 😁


Nu de kids bijna buiten leven in het zwembad of binnen wegsmelten bij temperaturen van 33graden achter de televisie, rest er ons maar 1 ding:

Keep calm and don't melt! 

Breakfast!
The most fun and yummie start of the day!

Elke dag weer een nieuw effectje, zalig gewoon!


Fruitontbijt

Aardbeitjes, blauwe bessen, muesli, zaden en pitten, Griekse yoghurt on top en nog een lekkere passievrucht erbij!

Zomer in je kommetje! En daarbuiten 😁

's Middags weer een snelle smoothie, aardbeitjes, mijn 4 bakjes van gisteren moeten immers op 😉


En 's avonds kon ik het niet laten achter de potten te staan, ik had er zo'n zin in!
Dit is gewoon zalig! Ik zou het elke dag opnieuw kunnen eten🍴 !



Volkoren pasta met courgette, paprika, champignons, pesto en pijnboompitten

Wat heb je nodig? 

Voor 4 personen

- ongeveer 400gram vlinderpasta
- 1gele paprika
- 1 kleine courgette
- een handvol basilicumblaadjes
- 100gram pijnboompitten
- 1bakje champignons
-2teentjes look


Hoe ga je te werk?


1. zet een kookpot met voldoende water op het vuur en laat de pasta koken volgens de gaartijd op de verpakking en giet dan af

2. ondertussen was en snij je de paprika en de courgette en stoof ze samen aan in wat olijfolie, eerst de paprika, enkele minuten later de courgette erbij, kruid met peper en zout en knijp een teentje look in een lookpers fijn en voeg dit aan de pan toe

3. maak de champignons zuiver door met een propere keukenhanddoek de aarde eraf te wrijven, snij het onderste stukje van het steeltje eraf en doe de champignons door 2 of door 4, wat je zelf lekker vindt
4. bak de champignons aan in wat olijfolie of grasboter, kruid met peper en zout, voeg ze bij de andere groenten als ze klaar zijn en meng ze even onder mekaar

5. in de pan van de champignons kan je nu de pijnboompitten al roeren even aanbakken in wat olijfolie, op een niet te heet vuur, let op dat ze niet aanbranden!
Ik kruid ze ook altijd met wat peper en zout.

6. de pesto kan je op voorhand al maken. Doe de basilicumblaadjes, wat olijfolie en een ongeveer 40gram pijnboompitten samen met wat peper en zout en een teen knoflook in een hoge mengkom, zet de staafmixer erin, of je kan ook alles in een blender doen natuurlijk, terwijl je mixt voeg je nog wat olijfolie bij tot je een dikke saus hebt, zalig!
Ik neem eigenlijk meestal een deel van de aangebakken pijnboompitjes, ongeveer 2 eetlepels, als de saus dikker mag ietsje meer, dat geeft een net iets andere smaak. 
Lekker!

Nog een avondplonsje in het nieuwe zwembad in Tongeren,aangezien ons badje het nu begeven heeft. Zo jammer, het is nog niet veel gebruikt.

Maar het zwembad heeft het zeker goed gemaakt!


Laat het smaken!
Keep cool!

Liefs,

Marijke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten