Pagina's

zaterdag 3 september 2016

Dag 30, zalig banaanontbijt, babysitters en grote misselijkheid!



The sun is shining, the babysit is coming!

Yep!

Als fulltime mama is het vaak zoeken en puzzelen en minuutjes wegpikken om wat in het huishouden gedaan te krijgen. 
Meestal kan ik het goed los laten. 
Ik besef immers best wel dat ik 3 kinderen heb, waarvan een kleuter en een peuter die geen gevaar kent, dus zolang hij niet naar school gaat, moet ik me geen illusies maken en zal mijn huis niet  blinken, niet stofvrij zijn en al zeker niet rommelvrij zijn. ;)

Maar laat ons eerlijk zijn, ook al lukt het ons een keer wel, en blinkt het hele huis, 5 minuten later zien we daar toch al niets meer van :D

Maar af en toe heb ik van die dag, dat het toch wel wat ophoopt. 
Ik ben zo iemand die alles terug vind in haar rommel en moet gaan zoeken als het opgeruimd is.
Maar af en toe, heel af en toe ;) wordt het gewoon complete chaos! 
En dan heb ik een erg kort lontje, word ik moe, word ik gewoon erg vervelend.
Ik niet alleen, ook de kids hebben er last van.

Een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd, weet je wel ;)

Dus besloot ik een babysit te regelen! 

Via de app Bsit was het op 2 minuten geklonken! 
Je kan die app via de playstore op je GSM downloaden, even je gegevens ingeven, de datum dat je een babysit wil, en je krijgt alle babysitters in jouw buurt te zien met een kleine beschrijving over de dames in kwestie en soms een foto.

Bij het meisje dat ik gekozen had zat een foto. Ik kende de foto precies, maar had er niet echt op gelet. Tot ik een berichtje kreeg en ik bij de achternaam bleef stilstaan. Bleek dat ik de zus van een vriendin geboekt had :D 
Nog leuker dus! Weet je zeker dat je goed zit! 

Geen zorgen dus! 

Nu denken jullie waarschijnlijk: 'Waarom neem je dan geen poetsvrouw? Dan kan je zelf me de kids spelen en doet zij de poets...'

Been there, done that, dat werkt echt niet.

Ik loop in m'n hoofd de huishoudhulp achterna met een natte doek en heb het precies moeilijk met begrijpen waarom er nog stof onder en op de commode ligt en waarom mijn huis naar sigarettenrook moet stinken in plaats van een fris gekuist huis.

Dus nee, dat doe ik niet meer.

Het heeft een hele tijd geduurd eer ik de stap gezet heb, but I did it! 
En het was super!
Een echte lieve meid, en mijn kindjes voelden hun onmiddellijk thuis bij haar!
Ze begonnen te vertellen en stopten niet tot ze 4 uur later weer vertrok! 
Ze hebben gekrijt, op de trampoline gesprongen, op het speeltuig, met de Little People gespeeld, samen buiten gepicknickt met fruit, later met koekjes, ... 
Heel fijn om te zien!

Ondertussen heb ik  koeken gebakken, de badkamer gepoetst, de kamers opgeruimd, de lakens ververst, ... 

Wat voelt dat fijn!

En nu hebben we morgen alle tijd om te genieten van de laatste dag van de vakantie!!!



Ons lekkere ontbijt van de dag!



Gebakken banaan met kokosroom


Wat heb je nodig?

- 1 banaan per persoon
- kokosroom/ soyaroom
- zaden en pitten


Hoe ga je te werk?

1. snij de bananen in 2

2. bak ze in een pan met wat kokosolie, beide zijden ongeveer 2 minuutjes, als je ze langer bakt gaan ze te plat worden

3. voeg er wat room aan toe, zoveel als jij lekker vindt, ikzelf doe de bodem van de pan altijd vol, zodat ik toch wel wat 'saus' heb

4. laat heel even inkoken

5. dresseer op een bord en strooi er wat zaden en pitten aan toe

In dit ontbijtje zitten bijenpollen, chia-, maan-, hennep- en lijnzaad!

Lekker!



Dezemiddag een snel soepje opgewarmd wat ik gisteren gemaakt heb!



Bouillon met paprika, tomaat en gehaktballen


Wat heb je nodig?

- 400 gram gemengd gehakt
- 1 lange zoete rode paprika
- 3 tomaten
- 10 eetlepels lichte soyasaus
- 2 teentjes look


Hoe ga je te werk?

1. versnipper de look en meng het onder het gehakt met wat peper en zout, kneed het gehakt wat en maak er dan balletjes van, ze mogen wat groter zijn

2. was de paprika en snij hem in de lengte, stoof hem aan in wat olijfolie

3. voeg 1L water en de sojasaus toe

4. snij de gewassen tomaten in de lengte in repen en voeg ze toe aan de soep, je kan ze ook eerst ontvellen door een inkeping in de tomaten te zetten, ze kort in kokend water te leggen, de velletjes komen zo los. snij ze na het ontvellen in repen en doe ze bij de bouillon

4. breng de bouillon aan de kook en voeg de balletjes toe, laat rustig de balletjes gaarkoken

5. als de balletjes gaar zijn mag je de bouillon kruiden, goed proeven want de soyasaus is al zout!

Zo heb je voor enkele dagen weer soep!



De lekkerste koekjes kunnen niet ontbreken vandaag!

Vandaag met blauwe bessen, moerbeien en dadels



Zadenkoekjes


Wat heb je nodig?

- 50 gram blauwe bessen
- 50 gram dadels
- 50 gram moerbeien
- 4 grote lepels gemalen kokos
- 6 grote eetlepels gemengde zaden ( vandaag chiazaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en sesamzaad)
- 3 eetlepels kokosbloesemsuiker
- 2 handenvol noten
- 1 eetlepel olijfolie
- 2 eieren


Hoe ga je te werk?

1. verwarm de oven voor op 180 graden

2. snij de blauwe bessen in 2

3. hak de dadels in kleine stukjes ( gedroogde dadels laat je best even in wat water weken zodat ze zachter kunnen worden)

4. doe alles in een kom en meng goed

5. meng de eieren er goed onder

6. maak hoopjes met je vingers en leg ze op een stuk bakpapier op de baklplaat

7. zet ze ongeveer 20 minuten in de oven

Wedden dat je niet kan wachten tot ze afgekoeld zijn?! :D



Vanavond tot grote spijt naar Mac donalds, het einde van de vakantie vieren!

'Grote spijt?'

Jazeker...

Ik ben thuisgekomen, misselijk, migraine, erge buikpijn, erge maagpijn, vreselijk!
Dit wil ik echt NOOIT meer!
Ik heb zo een overvol gevoel, alsof het eten tot in mijn luchtpijp vast zit. 
Ik kan niet anders dan denken:
" Wat een rommel!!! Nooit meer"
Ook Timo heeft buikpijn en hoofdpijn, Vince heeft gewoon niets gegeten, enkel een paar frietjes, en Wout gelukkig ook niet veel, maar hij voelde zich precies ook niet echt goed. 
Alleen Kristof leek niet veel last te hebben.
Maar ik merk wel dat hij het veel moeilijker heeft met zichzelf dan wij, wij lijken echt wel veel gelukkiger te zijn. Ik hoop toch dat hij ooit mee volgt.

Maar nu, snel mijn bed in en hopen dat het morgen weer beter is!


Liefs,

Marijke







Geen opmerkingen:

Een reactie posten