Pagina's

zondag 11 september 2016

Dag 38, geluk, hoe kan je het vinden? In lekker eten, maar vooral, in jezelf :)



Het leven draait elke dag weer om keuzes maken, keuzes over wat goed voor je is.
 'Als ik dit doe, word ik er dan niet te moe van, als ik dat doe,ga ik dan geen verkeerde indruk maken? 
Een keuze maken over je voeding, eet ik wel gezond genoeg? Wil ik nog wel dieren laten doden zodat ik ze kan opeten? De avocado die ik nu in mijn mond stop, is hij wel op een eerlijke manier verhandeld?'

Het leven draait elke dag weer om keuzes. 

Het is vaak niet makkelijk om hierin dicht bij jezelf te blijven! 
Ik probeer elke dag weer om goed naar mezelf te luisteren, en zeker niet te ontkennen wat ik voel, of denk. 
Het is belangrijk naar jezelf te luisteren, niet alleen naar wat je verstand zegt, maar zeker zo belangrijk is je gevoel.

Als je je ergens niet goed bij voelt, waarom doen we het dan?

Elke dag weer een stap verder in onze reis naar de persoon die we 'zijn'! 


Hoe meer keuzes ik maak door te luisteren naar mijn hart, hoe gelukkiger ik me ga voelen, elke dag weer een beetje meer.
Want zie je, door te luisteren naar je hart, ga je stoppen met anderen te plezieren, want je luistert naar je eigen hart, je gaat stoppen met denken wat anderen van je vinden of van je denken, want je bent te druk bezig met luisteren naar wat je zelf graag wil, naar wat je eigen verlangens en wensen zijn :) 

Elke keuze die je maakt, brengt je dichter naar je eigen ik...
Je zal zien, door te luisteren naar jezelf, zal je het geluk vinden waar je zo lang naar zocht, maar wat je maar niet leek te vinden.

Je vindt het in jezelf!


En ook wel in je voeding 😉

Ga nu maar snel naar die aardbeien!



Aardbeiensmoothie

Doe 4 eetlepels volle yoghurt samen met 200 ml plantaardige melk (amandel, spelt, ...), 2 handenvol aardbeien en een eetlepel honing in een blender, goed mixen (ik voeg er altijd een handvol ijsblokken aan toe, maakt je smoothie lekker koud en extra fris 😉 ).

Je kan er eventueel wat maca poeder aan toevoegen of andere gezonde poedertjes of zaadjes (chiazaad, henneppoeder, chlorella of spirulina poeder, açaibessenpoeder,...)
Smoothies zijn ideaal om je superfoods door te mengen!


Woensdag dus namiddag kindjesdag! 
Tijd voor pannenkoeken!
Ze zien er wat vreemd uit, maar je zou het echt eens moeten proberen!



Wortelpannekoekjes


Wat heb je nodig?

- 4 wortelen
- 50 gram havermout
- 50 gram amandelmeel
- 200 ml amandelmeel
- 2 eieren
- een snuif natrium bicarbonaat
- een snufje zout
- 2 eetlepels rozijnen


Hoe ga je te werk?

1. rasp de wortelen

2. maak het beslag door alle ingrediënten samen te voegen en goed te mengen, als laatste meng je de geraspte wortelen eronder

3. maak een pan warm, vet ze in met kokosolie en doe er wat van het beslag in, het is iets vaster dan een gewoon beslag, dus je kan het met een lepel nog wat vorm geven als het niet goed lukt. 
Je maakt ze best niet te dik.

Serveer met een scheutje van een mengsel van 4 eetlepels ahornsiroop en 1 eetlepel cacao!

Het kan ook met enkel ahornsiroop ;)


Namiddag gaat de oudste de eerste keer naar de tekenles op de Academie voor Schone Kunsten, het begin van wat moois, daar ben ik zeker van!


Ondertussen ga ik met de kleintjes naar de speeltuin vlakbij en als de oudste klaar is kunnen we daar samen gezellig eten, gewoon omdat het kan!

Een lekkere croque monsieur! 
Met ananas nog wel!
En extra kaas 😉

Met als dessert:

zandtaartjes 😁



Geniet van je leven!

Liefs,


Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten