Pagina's

vrijdag 9 september 2016

Dag 36, weer vrienden met de weegschaal!


Dat ik me gezonder voel is wel duidelijk, denk ik!

We gaan vaker wandelen, zwemmen, er is nog wel pijn, maar het blijft minder lang hangen en zeuren.

Het gaat de goede kant op!

Ik ben in 36 dagen ook nog steeds niet ziek geweest
Persoonlijk vind ik dit de grootste vooruitgang!
Geen grieperig gevoel, geen PMS, geen keelontsteking, ...
September is begonnen, de maand dat ik meestal ziek word en niet meer stop met ziek zijn tot mei...
Ik bid, ik hoop, ik wens, ... Dat ik nooit meer ziek hoef te zijn!
Daar heb ik na 33 jaar echt wel genoeg van!
Morgen een vervolgafspraakje bij de homeopaat, degene die trouwens toch wel heel veel lof krijgt!
Ik had chronisch migraine, de osteopaat en homeopaat hebben me hier vanaf geholpen! Van soms 3 maanden aan 1 stuk migraine naar een keer of 3 migraine per jaar!

Ik ben ZO enorm dankbaar dat ik daar vanaf ben!

Ik had last van chronisch sinusitis, ook hier ben ik ondertussen een half jaar vanaf, dankzij de homeopaat!
Ook Woutje had sinds zijn geboorte last van een chronisch loopneusje, ook hij is er nu sinds een half jaar helemaal vanaf!

En dan nog het leukste aan de gezonde voeding!
Na de ontmoeting met de weegschaal ben ik wel heel erg blij!

Mijn gewicht zit weer onder de 80 kilo!
Toen ik begon 36 dagen geleden wpog ik 84.6kg!
Nu 79.8 kg!
Superblij!!!
Ook de cm's zijn drastisch verminderd!
Op de buik 5cm!
bovenbeen 2 cm, op de billen 4 cm, op de heupen 3 cm en de armen 1 cm! 

Echt superblij!

En dat terwijl ik nooit honger hoef te lijden en superlekker kan eten!

Zo beginnen we vandaag weer met een heerlijk ontbijt!




Sinaasappelsmoothie met banaan en passievrucht

Wat heb je nodig?

- sinaasappelsap van 6 sinaasappels
- 1 banaan
- 2 passievruchten
- 2 lepels havermout
- 4 lepels Griekse yoghurt
- 250 ml speltmelk

Voeg alles samen in de blender, zonder schil natuurlijk ;) , goed mixen en je ontbijt is al klaar, rietje erbij en slurpen maar!


De jongens wouden graag wafels, dan krijgen ze wafels natuurlijk! :)
Spelt:/ havermeelwafels dan toch ;) 
Ik vond de wafels nu wel niet erg lekker puur natuur.
Samen met de aardbeien en wat ahornsiroop en frambozencoulis vond ik ze heerlijk!


 

Spelt/haverwafels met rode vruchten

Wat heb je nodig?

- 125 gram speltmeel
- 125 gram havermeel
- een mespuntje zout
- 1 theelepel natriumbicarbonaat
- 4 eieren
- 450 ml speltmelk, amandel- of havermelk
- 30 gram kokosmelk ( gesmolten)
- 1 theelepel vanille extract 
- 4 eetlepels honing of kokosbloesemsuiker


Hoe maak je de wafels?

1. doe alle droge ingrediënten in een mengkom en roer ze goed door mekaar

2. scheidt de eigelen van de eiwitten

3. voeg alle natte ingrediënten, behalve de eiwitten, samen en mix ze even door mekaar

3. meng alles goed samen tot een glad deeg

4. klop de eiwitten stijf (met de mixer, maak je niet onnodig moe ;) ) en roer ze rustig onder het beslag

5. bak de wafeltjes in het wafelijzer, eventueel kan je het ijzer wat invetten met kokosolie

De frambozencoulis maak je door een handvol frambozen te mixen samen met een koffielepel honing.

Dresseer alles mooi op je bord.

Smakelijk!


Na school mag het altijd snel gaan, wat is er dan idealer dan een lekkere gezonde wrap?



Wrap met gehakt en een slaatje


Wat heb je nodig?
Voor 4 personen:

- 500 gram gehakt
- paprikakruiden
- 3 tomaten
- kleine romeinse sla (3)
- kerstomaatjes ( ongeveer 6 per persoon)
- sla ( sla, veldsla, rucola, spinazie,... wat je graag wil!)

Hoe ga je te werk?

1. bak het gehakt en kruid het met wat paprikakruiden, peper en zout

2. ondertussen was je de tomaten en snij je ze in stukjes.

3. voeg de tomaten toe aan het gehakt en laat even pruttelen op een middelmatig vuurtje

4. was de sla en de tomaatjes

5. schik de sla en tomaatjes op je borden, de romeinse slablaadjes hou je apart, die vul je met het gehakt

6. schik de slawraps op je slaatje


Heerlijk!

Voor het slapen nog een heerlijke wandeling tussen de appel- en perenbomen, die helemaal klaar zijn om geplukt te worden!



Helaas heeft de vele hagel en stormen hier veel schade gebracht aan de fruitbomen.
Aan elke boom hangen jammer genoeg meer beschadigd dan gezond fruit.
Benieuwd wat het gaat doen aan de prijs van het fruit het komende jaar.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat we nu toch echt wel gaan werken aan het milieu...
We kunnen allemaal ons steentje bijdragen!



In de avond nog lekkere koekjes bakken voor morgen!



Zaden en notenkoekjes


Het recept vind je terug op dag 15 en 30 of via de zoekknop met keyword zadenkoekje

Dit keer gebruikte ik  gram frambozen, 50 gram geweekte rozijnen en 50 gram geweekte dadels.

Ik hou enorm veel van deze koekjes!


Veel liefs!

Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten