Pagina's

dinsdag 13 september 2016

Dag 43, maandag, weer tijd voor school, en nog steeds met ongelofelijk veel plezier!



Wat voel ik me gezegend!

Ik ben toch zo gelukkig dat ik de kids van school veranderd heb.
Zoveel prachtige mama's (van hart 💜), fantastische leerkrachten, iedereen kent mekaar, iedereen zorgt voor mekaar,....
Ik blijf het heerlijk vinden!
Elke keer weer je kind zorgeloos afzetten.
Beter en meer kan een mama zich niet wensen!
Ik voel me enorm dankbaar dat deze school op ons pad gekomen is!
Na 3 verschillende scholen waar we steeds geen klik hadden en waar niemand zich eigenlijk echt goed bij voelde ben ik echt dankbaar dat we deze hebben mogen vinden en dat er nog net 1plaats was...

Blessed!


Uiteraard ook zeeeeer dankbaar voor al dit lekkers 😉


Deze lekker ontbijtcake uit Pascale's nieuwe boek  moet je echt eens maken!



Heerlijke ontbijtcake


Wat heb je nodig?

- 1 kop gebroken lijnzaad 
- 2 koppen havermoutvlokken
- 1 kop kokosmelk
- 1 appel
- 200 gram bessen (het boek zegt 150, maar dat is echt te weinig, ik zou zelfs 250 gram zeggen)
- enkele aardbeien of frambozen
- honing


Hoe ga je te werk?
Verwarm de oven voor op 180°C

1. laat het lijnzaad wellen in water, het zaad mag net onderstaan

2. hak de noten grof en was en snijd de appel en de aardbei in blokjes

3. meng alle ingrediënten, hou enkele bessen en aardbeien apart voor de afwerking

4. vet een cakevorm in met kokosolie en doe het mengsel erin, duw gehalveerde aardbeien en de overgebleven bessen er zachtjes in

5. schuif een half uurtje in de oven, de laatste 10 minuten mag je hem er even uithalen om er wat honing over te knijpen of mmet een lepel erover te zigzaggen, zet nog 10 minuten terug en laat afkoelen

Zalig lekker!



Ik heb gisteren ook nog even wat granola gemaakt, dit recept wil ik jullie zeker niet onthouden!




Granola


Wat heb je nodig?

- 1 kop havermout
- 1 kop gemengde noten
- een halve kop zwart of wit sesamzaad en pompoenpitten
-2 eetlepels kokosvet
- 3 eetlepels honing



Hoe ga je te werk?
Verwarm de oven voor op 180°C

1. hak de noten grof en doe alle ingrediënten in een ovenschaal

2. voeg 2 eetlepels gesmolten kokosolie toe en de honing, goed mengen, wat uitstrijken en in de oven schuiven voor 10 minuten

3. af en toe goed roeren zodat alles mooi bruin wordt, na 10 minuten mag het uit de oven en laat je het afkoelen in de schaal



Heerlijk bij fruit en kokosmelk, voor de kindjes om er stukjes banaan of aardbei in te dippen, bij wat yoghurt, bij je muesli, ga zo maar door!



In de lunchbox vandaag choco, ja, je kan ze niet altijd dat bruine lekkers onthouden ;) 
Met gele paprika en worteltjes!
Alles was op :) Dat is wat telt ;)




In de fruitsdoosjes vandaag gele kiwi en mangoblokjes.





Een vorkje erbij maakt het wat handiger om op te eten op de speelplaats!





Ons ontbijtje vandaag, de vruchtencake!

Recept, zie hierboven! ;)





In de middag een lekkere smoothie!
Vind ik altijd zo zalig op dagen dat je al begint te zweten als je je voeten nog maar verplaatst ;)




Groene smoothie


Wat heb je nodig?

- een handvol spinazie
-  een halve komkommer
- 2 handen vol ananasblokjes
- 1 banaan
- 250 ml amandelmelk
- 3 eetlepels volle yoghurt
- 1 eetlepel chlorella 
- 1 eetlepel hennepzaden

Alles in de blender, mixen en drinken!
Makkelijker kan echt niet!


Ook uit het nieuwe boek:
dit gerecht is wel niet echt kidsproof ;)
Tenzij je kids graag linzen en kikkererwten eten!


Salade met gare aubergine, linzen en kikkererwten


Wat heb je nodig?

- 1 grote kop linzen (gekookt)
- 1 grote kop kikkererwten (gekookt)
- 1 rood pepertje
- 2 aubergines
- 1 handvol bladpeterselie
- 1 granaatappel
- geroosterde sesamolie
- gegrilde sesamzaadjes, zonnebloempitten en pompoenpitten


Hoe ga je te werk?

1. was de aubergines goed en snij ze in grove blokjes

2. doe er een scheut sesamzaadolie over, hussel ze goed en schuif ze 20 minuten in een voorverwarmde oven op 180°C

3. snij het pepertje in ringen

4. haal de granaatappelpitjes eruit door de granaatappel in 2 te snijden en met een houten lepel op de bolle klant te kloppen

5. voeg alle ingrediënten samen, roer als laatste de aubergine eronder en klaar!

Een stukje zwarte chocolade als dessert en je bent gevuld voor de avond!


Een tipje voor de drukke mama's ( en papa's):

zet 's avonds alles klaar voor de ochtend, niet enkel de boekentassen, ik zet ook alles voor het ontbijt al klaar op het aanrecht, wat ik de koelkast moet zet ik in 1 bakje klaar in de koelkast zodat ik niet hoef te zoeken 's ochtends, bespaart je een hoop tijd!

Ook voor de lunch zet ik vaak al alles klaar 's avonds, ik snij de paprika bv al in stukjes, of ik haal de soep al uit de diepvries, een klein beetje mis en placen.

Ook voor het avondmaal kan je bv al, ik neem het vb voor morgen, de olijven in schijfjes snijden, de champignons al snijden, ...

Bespaart je een hoop werk als het tijd is om te gaan koken!

Dit kan je 's avonds bv doen bij je favoriete tv-,programma!
Ik kijk graag Pretty litlle liars op Netflix, recepten op You Tube, Home and away op Vitaya of een heel inspirerend man, Infinite waters op You Tube.

Ik ben niet voor multi tasking, maar als je graag wat geluid rond je hebt en eigenlijk liever TV wil kijken in de zetel, dan kan je dit zo oplossen!

Maar onthou, het is veel leuker om dingen te doen waar je blij van wordt in plaats van op de bank te hangen ;)


Liefs! 

Geniet van die zomerdagen!

Marijke





Geen opmerkingen:

Een reactie posten