Pagina's

vrijdag 2 september 2016

Dag 31, de laatste dag vakantie! Dit is erg spannend!




Ik voel me echt wel rot vandaag.

De visburger en de frietjes liggen precies nog steeds op mijn maag. Echt geen fijn gevoel om mee wakker te worden! Dit gevoel is toch wel heel erg lang geleden.

Dus beginnen we de dag met een kopje thee, groene thee met citroen, zuiverend en goed voor de vertering! 
Ook Timo kan wat zuiverende thee gebruiken, hij heeft last van wat keelpijn.
Wat aciahoning erbij! 

Heerlijk!








Het ontbijt sla ik denk ik maar even over, eerst mijn maag wat laten herstellen.
Iets later eet ik een quinoa cracotje, licht en genoeg om het kleine beginnende hongertje wat te stillen.



De lunch is zeker de moeite op zo'n warme zomerse dag!



Slaatje van rucola, sla en veldsla met mango, komkommer, tomaatjes, en meloen met parmaham.

Heel simpel en lekker!


Namiddag naar de speeltuin, echt genieten van mekaar, bij een zalig zonnetje! 

Wat vind ik het erg dat de school morgen weer begint! 
Maar ik kijk ook wel erg uit naar de nieuwe school van mijn jongens!
Ik geloof echt dat ik hier de beste keuze gemaakt heb!
Soms moet je gewoon je gevoel volgen, kijken waar de wegwijzers naartoe gericht staan, en die pijlen gewoon volgen. 
Vertrouw op je gevoel! Dat zit ALTIJD goed!


Na de speeltuin een verfrissende douche terwijl ons avondmaal in de oven staat!




Gebakken kip met groentencurry


Wat heb je nodig?
Voor 4 personen 1 grote hoevekip

Wij hadden er net genoeg mee

- 1 hoevekip
- 2 gele paprika's
- 2 grote, zoete uien
- 5 gele tomaten
- 1 (gele of geschilde) courgette
- 3 wortelen
- 3 lente uitjes

Voor de gele curry

- 1 koffielepel kurkuma
- 1 stukje gember van 4 cm
- 4 teentjes knoflook
- sap van een halve citroen


De kip mag wat langer marineren, 
dus maak alvast de marinade klaar.

1. mix de gember, knoflook en de kurkuma met een scheut olijfolie en het citroensap in een hoge maatbeker tot een dikke pasta

2. wrijf de kip ( je kan ze ook in stukken doen) in met deze marinade en zet in de koelkast

3. snij alle groenten in grove stukken

4. haal de kip uit de koelkast en braad ze aan in een braadpan met een scheut olijfolie 

5. haal de kip uit de pan en stoof de harde groenten wat aan in diezelfde pan

6. nadien voeg je de tomaten en de courgette toe, laat rustig verder garen

7. voeg de kip weer toe en een glas water en laat rustig verder pruttelen, ik koos ervoor ze 20 minuten in de oven te zetten samen met de groenten op 180 graden

8. kruiden met peper en zout en afwerken met fijngesnipperde lente uitjes!


Later op de avond is het tijd om boekentasjes klaar te maken, nadat er eerst zwaar geknuffeld en gekust wordt! 
We gaan elkaar allemaal missen, dat is duidelijk!

Ook Woutje besliste gisteren vroeger te gaan slapen dus ook vandaag geraakt hij zonder problemen om half 8 in bed. 
Dat komt goed!

Nu eerst zorgen voor ontbijt, cake en een lunchbox!
Ook de hervulbare flessen worden gevuld met water, de kleding en de schoenen worden klaargelegd, het ordt fris dus we doen een golfje erbij, en om 1 uur zijn we eindelijk klaar om te gaan slapen!



Spannend!!!

Liefs,

tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten