Pagina's

donderdag 15 september 2016

Dag 45, de dag dat Vince 4jaar geleden voor het eerst in mijn armen lag! 💝



Ons Vinceje 4 jaar! 

Het mannetje dat elke dag weer een lach op ons gezicht tovert! 
Het ventje dat overal aan iedereen een glimlach schenkt en een klein beetje liefde in ieders hart kan toveren.
Een echt engeltje ons Vinceje.
En die B ervoor mag soms ook niet ontbreken. 
Van protjes laten gevolgd door / mama, ik heb een scheet op jou gelaten! hihi :D
tot de gekste uitspraken, van zelf de coolste kleren uitkiezen en elke dag zijn schoenen zelf kiezen en de ppet met de meeste swag, tot nagellak op zijn teennageltjes, ja hoor, ook knalroze :D

Voor ons Vinceje is niets te gek! 


Dus een hele gelukkige verjaardag mijn liefste knuffelschat!


We beginnen de dag met zijn lievelingsontbijtje!

Een lekkere aardbeismoothie!



Aardbeismoothie

Doe 2 handenvol goed gewassen aardbeien in de blender, voeg er een banaan, 150 ml amandelmelk, 2 eetlepels volle yoghurt en een goeie kneep honing aan toe, eventueel afwerken met wat chia- en hennepzaad!



Ik mag vandaag ook op school blijven, in het klasje samen feest vieren!

Eerst met mama en enkele vriendjes samen een kroon knutselen, dan samen een spelletje spelen en dan gaan we samen liedjes zingen en word hij uitgebreid gevierd, gekust en geknuffeld! 

En dan volgt de traktatie! 

Ik heb gisterenavond 40 hoorntjes klaargemaakt en vanmorgen heel wat fruit gewassen, gesneden en geschild!




Ijshoorntjes met fruit


Ik kocht 40 ijshoorntjes ( met 36 kindjes en 4 juffen in 1 klas, kwam ik dus net toe ;) ).
Elk hoorntje dopte ik in pure chocolade (75%) die ik au bain marie gesmolten had, om dan er wat van de granola van zondag (het recept staat in dag 43) over te strooien.
Best wel een mooi resultaat!

In de ochtend sneed ik het fruit in kleine stukjes, mandarijntjes in 2, appels in stukjes, besjes mogen er zon in, aardebitjes in 4 of 6 stukken en banaan in schijfjes en dan in 2 stukjes.

Bijna al het fruit was op! Ze hebben heerlijk gesmuld! Met als resultaat ook heel mooie snorretjes en baardjes natuurlijk! :) 

Echt een hele fijne ervaring!


Terug thuis was het weer cadeautjestijd!

De grorte regenboog van Grimm bleek bijna overal uitverkocht, bijna dan wel :)
Bij www.saartjeswereld.nl vond ik nog eentje en wat ben ik blij dat ik hem daar besteld heb! 
Ik had hem zondag nog besteld en erbij vermeld dat ik hem woensdag nodig had om als verjaardagscadeautje te geven. Er was iets mis met de betaling en ik heb snel een mailtje gekregen en na wat fijne communicatie en een gelukte betaling zou de kans toch groot zijn dat de betaling er niet op tijd zou zijn om het cadeau vandaag te kunnen leveren!
Vandaag kwam het pakje om 11 uur aan, toen ik net weer thuis kwam van het feestje op school!
Helemaal mooi ingepakt!

Superblij!

Dus heel erg bedankt aan Saartjeswereld.nl!

Uren plezier!



De lunch hebben we geskipd en de kids lekker verwend met een heerlijke smurfentaart!




En dan een lekkere snelle pasta!



Rode linzenpasta met tomaatjes, pijnboompitten, avocado en groene pesto en basilicum


Wat heb je nodig?
Voor personen:

- 500 gram pasta
- 6 kleine trostomaatjes per persoon
- 1 avocado
- een handvol basilicum
- 150 gram pijnboompitten
- een teen knoflook



Hoe ga je te werk?


1. kook de pasta, als hij gaar is giet je hem af

2. snij de tomaatjes in 2

3. halveer de avocado en trek de schil ervan af, snij in partjes of blokjes

4.  maak de pesto door de basilicum met een handvol pijnboompitten, een teen knoflook en wat olijfolie te mixen, vul aan met olijfolie tot je een dikke saus hebt

5. bak de pijnboompitjes wat aan

6. voeg alles samen en werk af met de pesto en een basilicumblaadje

Nog lekkerder als je er wat fleur de sel over strooit!
Ik deed er ook wat chia zaadjes bij.



In de avond nog een lekkere Nice cream!




Nice cream met cacao


Wat heb je nodig?
Voor ongeveer 5 bolletjes

- 3 bananen in schijfjes gesneden en ingevroren voor minstens 2 uur
- 2 eetlepels cacaopoeder
- kokosschilfers
- granola



Hoe ga je te werk?


1. Mix de bevroren bananen in een keukenmachine en voeg er 2 eetlepels cacao aan toe
Ik deed er ook een lepel maca poeder bij(optioneel).
Mix tot je een gladde massa hebt

2. haal er wat bolletjes ijs uit en werk af met wat granola en kokosschilfers

Superlekker!




Nog wat kunstwerkjes van onze jarige!






Liefs!


Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten