Pagina's

zondag 18 september 2016

Dag 47, fri-yaaaay!



Wat een kakdag vandaag!

 De 3de op rij trouwens!

Kids om achter het behang te plakken, ik die alles, maar dan ook alles laat vallen en af stoot en overal tegenaan loop en bots! Vince die een hete tas koffie omstoot waardoor mijn keukenkastjes en mijn lange rok nu met mooie bruine strepen gedecoreerd zijn!

UGH!!!

Hij is voorbij...

En thank God for food!

It saved and made my day!



Fruitontbijt in een soepje van kokosmelk

Doe wat kokosmelk in een diep bord, was en snij je fruit en versier en beleg naar keuze! Ik deed er ook nog wat pitten bij! Zalig lekker!


Oogst van de dag!

Na een korte wandeling in de tuin om even op adem te komen kwam ik terug rustig binnen met een hoop komkommers!

De rust was helaas van korte duur!

Met wenend Woutje een lekkere lunch op tafel toveren!



Gezonde wrap

Voor deze volkoren wrap gebruikte ik als smeerbeleg rijpe avocado, tomatenhummus en een klein beetje Tahini (optioneel) (=sesampasta) voor een notig smaakje.
Ik belegde de wrap met spinazie, waterkers, veldsla, geraspte wortel, radijs, komkommer en paprika!

De kids hadden ook een wrapje in hun boterhammendoosjes, samen met een boterham, we maken de overgang iets toegankelijker voor de kleine ventjes 😉
Hoewel de wrap gewoon keilekker is!!!

In de avond kregen we nog feestbezoek! 
Vince zijn verjaardag nog eens vieren, samen met de familie!

Natuurlijk kwamen zij proeven van al dat gezonde lekkers!!!
Voor mezelf nog even wat extra lekkers, maar ik heb het braafjes gedeeld met mijn gezinnetje 😉



Mascarpone met aardbeitjes

Wat heb je nodig?

- het overschotje van het mascarponebeslag van het volgende gerecht! 😉 
- aardbeitjes
Eventueel pure chocolade en quinoapops

Doe alles lekker bij mekaar en jje hebt een heerlijk dessert!

Nu het recept voor het mascarpone beslagje 😉



 

Tiramisu met speculaas en aardbei
(Niet toegankelijk voor mij, maar de familie heeft de hele kom leeg gegeten 😉)

Wat heb je nodig?

- 500gram mascarpone
-200ml slagroom (opgeklopt)
- een eetlepel honing
- een pakje speculaas
- een tas sterke koffie
- aardbeien

Hoe ga je te werk?


1. klop de mascarpone goed op met een lepel honing

2. klop de slagroom op en roer hem voorzichtig onder de mascarpone

3. dompel de speculaasjes 1 voor 1 lichtjes onder in de kofie en leg ze langs mekaar in een schaal

4. als de bodem bedelt is met speculaasjes mag je er een laag mascarpone over leggen

5.dan een laagje aardbeien, weer een laag mascarpone en afwerken met een laag aardbeien en eventueel wat lavendelbloemetjes (biologische of lavendelbloemetjes die al een tijd in je tuin staan, als je dit jaar lavendel gekocht hebt in je bloemenwinkel is hij nog steeds bespoten, dan moet je ze niet eten)
Een blaadje munt er eventueel bij.

Superlekker en makkelijk dessert!


En dan, de moment suprême!
De verjaardagstaart!



Chocolade avocado taart!


Wat heb je nodig?

-  300 gram chocolade (puur,70% is meer dan genoeg)
- 6 avocado's
- sap van 1 limoen
- 200 gram geroosterde hazelnoten (bij delhaize vond ik ze)
- 300 gram gedroogde vijgen (die van Lidl zijn net nat genoeg voor een goede bodem)
- 2 eetlepels kokosolie



Hoe ga je te werk?


1. doe de noten, de chocolade en de vijgen en de kokosolie in de blender, tot je een fijne kleverige mengeling hebt, geen pasta, dan ben je te ver 😁 kleine stukjes dus


2. laat de chocolade au bain marie smelten

3. haal het vruchvlees uit de avocado's en mix het samen met het sap van de limoen

3. doe de chocolade onder het avocadomengsel

4. leg in een bakvorm (liefst een springvorm, kan je mooi losmaken) bakpapier en druk het notenmengsel goed aan op de bodem

5. doe het chocolademengsel erover

Zet het geheel.in de frigo, een half uurtje is ok, maar een dag is nog beter! 
Dan is de chocolade smeuïger!

Versier met rood fruit voor een frisse toets!

Smakelijk!!!

Mijn dag is al laaaaang goed gemaakt 😉 🌸🌸🌸😘 


Liefs!

Marijke🌷


Geen opmerkingen:

Een reactie posten