Pagina's

zaterdag 13 augustus 2016

Dag 12: In de fout gaan, opstaan en weer doorgaan!




Vanmorgen was het weer lekker vroeg, 8 uur, om 2 uur had ik pas gedaan met strijken en de strijk opruimen, dus de oogjes gingen moeizaam open vanmorgen  ;)

Maar dan staan we op en begint onze dag!

Elke dag weer even enthousiast om lekkers in mekaar te steken.
Eten is duidelijk een verslaving :D


We startten de dag allemaal met een lekkere kom fruit, muesli en Griekse yoghurt en een kop thee Breathe Deep. Toen ik wakker werd voelde ik me een beetje astmatisch. Er hangt weer teveel vocht in de lucht na al die regen gisteren!


Fruit met muesli en Griekse yoghurt

Lekker en simpel, grote om fruit schillen en snijden, verdelen over kommetjes, beetje muesli erbij, yoghurt erop en je kan je dag energiek beginnen!






En dan laat ik een leegte...


Een grote leegte...
Ja... Ik ben in de fout gegaan.
Ik had mezelf en de kindjes klaargemaakt, auto in en op naar de markt.
met mijn boodschappenlijst in de hand ging ik door gans het marktland...
En we kregen honger... suikerwafels waren een makkelijke oplossing met peuter in de draagzak, kleuter aan de hand en bijna tiener met de tas op wieltjes in de hand.

Ik weet het, het is geen excuus!
En waarschijnlijk gaat de weegschaal nu niet zoveel verandering tonen.
Maar soit, op naar meer wilskracht!
We geven niet op!



Het avondmaal was weer verrukkelijk!
En de eerste keer dat de kinderen het niet lustten, al heeft de oudste en de meestal moeilijkste klant van de bende gewoon flink zonder morren zijn bord leeggegeten!



Kabeljauw met limoen en tomaat


Dit kabeljauwhaasje (vis zonder graat) heb ik vanmorgen op de markt gekocht.
Lekker vers... en belachelijk duur weer.
37euro voor een kilo vis motiveert echt niet om vis te eten.
Zeker niet als je denkt dat ik voor 5 personen precies 1 kg nodig heb.

Gelukkig lust Kristof geen vis en mocht het 800 gram zijn ;)

Maar dan nog, veel te duur.

Soit, we hebben onze goeie vetten weer binnen!

Wat heb je nodig?
Voor 4 personen

- een 200 gram kabeljauw ( mag ietsje minder zijn met kleine kindjes)
- 1 doosje kokosmelk( Go Tan heeft de ideale hoeveelheid voor dit gerechtje)
- 3 limoenen (met kinderen is 2 meer dan genoeg, 3 was duidelijk te scherp van smaak)
- 20 kleine trostomaatjes
- verse groene kruiden ( bladpeterselie, peterselie, dille, koriander)

Hoe ga je te werk??

1. doe de kokosmelk in een hoge maatbeker, samen een goeie scheut olijfolie en het sap van 1 limoen, kruid met peper en zout en verwarm de oven voor op 180 graden

2. leg de stukken vis in een ovenschaal en kruid met peper en zout

3. doe er het kokosmelkmengsel over

4. strooi de kruiden over de visstukken

5. snij de 2de limoen in schijven en de tomaatjes in 2,
 schik ze over de zijkanten en tussen de visstukken

6. laat een half uur in de oven garen

7. uitscheppen en smullen maar!


Maak er een fijn zomers weekend van!!!

Liefs

Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten