Pagina's

zaterdag 6 augustus 2016

Today, I choose JOY!!!


Joy! Vreugde!

Na die bewolkte regendagen, staat het zonnetje eindelijk weer aan de hemel!

Dat is al 1 motivator vandaag die we zo op ons bordje gepresenteerd krijgen!

Niet dat we ons laten doen door wat wolken daar vanboven!
Daarvoor zijn hier beneden veel te leuke en mooie dingen om van te houden! Dingen die ons leven elke dag weer wat licht en zonneschijn geven!

Vandaag heeft Vince gekozen voooorrrr...!!!


Havermoutpap met aardbeien 

Yup! Zoals ik zei, deze gaat regelmatig terugkomen!

Zo lekker ook ... Vandaag met zomerse zoete aardbeitjes!

Even iets over havermoutpap.

Havermoutpap is eenvoudig, zoet, warm, lekker, een beetje rijstpap structuur, maar dan iets fijner,.... maar zeker zo lekker!

Maar als er havermoutpapeters onder jullie zijn, gaan jullie me zeker gelijk geven.

Ik heb nog geen 2keer dezelfde pap gegeten!

Wat is het moeilijk de juiste afmeting te vinden!

Ik gebruik verschillende soorten( plantaardige)melk, dus waarschijnlijk zit daar al een groot verschil in. De één is meer waterig, de ander iets dikker,...

Op de verpakking staat wel, voor 250 ml melk, 4 eetlepels havermout en 5minuten laten inkoken.
1) ik heb nog nooit 'pap' verkregen in 5minuten, enkel bij iets dikkere kokosmelk

2) met 4lepels ben ik nog nooit toegekomen.

Meestal gebruik ik een 7 à 8 lepels voor 250ml.

Mijn advies dus: kijk een beetje naar welke melk je gebruikt, is hij voller of wateriger? Hoe wateriger, gebruik je best een lepeltje (of 2,3) extra!
Proef ook! Is de mout nog niet zacht genoeg en de  melk nog te loperig, laat dan nog iets langer koken.

Wie mij hier  meer over  kan vertellen, laat maar weten! 😉

Dat buiten beschouwing gelaten, is havermoutpap het ideale gezonde en met zoveel te combineren en te variëren ontbijt!

Daar rijd mijn vriend van Post NL. de inrit op.
Mijn beste vriend.
Hij brengt nooit slecht nieuws!
Altijd alleen maar leuke dingen!
Elke keer weer een feest om hem te mogen begroeten!

En Vince is even blij, want hij weet dat het deze keer weer voor hem is...
Jaja, een laatste soldenartikeltje, Vans met hamburgers!
Keitoffe schoenen! Alleen loopt hij nu wel al de hele dag rond van: mama, ik heb zin in hamburger...!
Een ander keertje lieve 😉


Als  ik weer in de keuken kom tref ik mijn kleine dief weer aan.
Zou hij dit van zijn mama hebben?



De haren wat gekruld, wassen, tanden poetsen, mijn leukste bloemenjurk aan, kids klaarmaken en op naar de winkel voor de rest van mijn boodschappen!

Ken je dat, ben je halverwege de winkel: "mamaaa, ik moet naar het wceeee".
Net nu is Timo bij bommie blijven slapen...
Gelukkig is er een toilet in de winkel zelf!

1 van de redenen waarom ik altijd daar ga winkelen trouwens 😉 Met kids, weet je maar nooit, en kan je beter goed voorbereid zijn!

Kar mee het toilet op, deur open laten zodat ik Wout kan zien, en met alle vrijheid in zijn handen, begon hij alles uit de kar te  nemen waar hij aankon... De dief...
Hij begon netjes aan de pot blauwe bessen en had de garnalen ook al vast!
Gelukkig is die verpakking wat meer childproof! 😁

De overige tijd van het winkelen had meneer er geen zin meer in...
Nee...
Alles wat hij kan vast krijgen moet en zal op de grond belanden!
Diep ademen, en zo mogelijk die boodschappen afronden! 😁

De auto zorgt weer voor die hemelse stilte en rust.
Dank daarvoor lieve auto!
1 slaper werd er al snel 2, ideaal!
Kan ik in alle rust de auto leegmaken en de ijskast en voorraadkast vullen!

Eerst even een snelle lunch, sla met paprika en olijf opgerold, paprika met feta en bieslook, gedroogd tomaatje en komkommersticks met feta, altijd lekker!
En er dan weer invliegen!
 Er wacht nog heel wat werk in de tuin en in huis, dus morgen, zondag, ga  ik er een dagje tussenuit.
Morgen is het Family time!

Ook de tafel zorgt vandaag voor een grote portie Joy!
Verse bloemen van de winkel, die kon ik niet laten staan!



Te  mooi weer, dus kies  ik voor een avondmaal dat snel klaar is!
Wrap van ijsbergsla met gelakte kip!
Smullen!

Het op ruimwerk moest toch ook wel even gebeuren dus Vince even aan het schilderen zetten met zelfgemaakte aardappelstempels en Wout even laten spelen.

Het weer is nog te mooi vandaag, en we hebben een nieuwe speeltuin gekregen hier in ons dorp, dus die ga ik met Vince nog even verkennen!

Wout en Vince hun bedje in en eindelijk zie ik Timo weer na 2dagen overnachten bij bommie!

Tijd  om samen even in de zetel te kruipen en alles over zijn avontuur met mijn broer, mijn broer Sam is een supergrote lieve kerel van bijna 15jaar, en mijn petekind trouwens, hun wandelingen op zoek naar Pokémons en welk lekkers hij daar allemaal gekregen heeft!
Ook dat hoort bij een vakantie! 😉

Fijne zondag allemaal!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten