Pagina's

woensdag 10 augustus 2016

Dag 9! Een leuke lekkere dag!


Leuke dag vandaag!
Alles was gepoetst gisteren, dus vandaag nog quasi proper ;)

Tijd dus voor leuke dingen!

Samen cake bakken

                                   


Hoewel ze wel smakelijk was is ze helaas niet voor publicatie beschikbaar!

Heel veel knuffelen!

Veel kusjes!

Naar de tweedehandswinkel gaan stond al even op mijn to do-list!
Daar wat rondneuzen, leuk toch! Goed voor portemonnee en onze wegwerpcultuur!

Ik was oorspronkelijk op zoek naar wat weckpotten en een schommelstoel, ik ben thuisgekomen met een kinderschommelstoel, een pyrexschotel (ovenschotel), een Plop knuffel en een activiteitenblok en 2 leuke T- shirtjes. 😁

Een straat verder woont ons bomma, dus daar binnen gesprongen, ze is altijd zo blij als ze mijn lieve mannetjes ziet :) dus ineens ook maar blijven eten :)
Het avondmaalreceptje van vandaag moet ik jullie dus schuldig blijven ;)

We beginnen met de ochtend!


Havermoutpap met banaan!

Vandaag iets te papperig ( zie: I choose JOY!)

Vandaag gebruikte ik havermelk, 250 ml en 6 lepels.
Met speltmelk waren 6 lepels nog net niet genoeg, met havermelk dus net iets te veel. 
Misschien ligt het ook aan de verschillende pannetjes die ik gebruik? 
Ik ga het eens bijhouden ;)

Ik was net de havermout aan de melk aan het toevoegen toen Vince de keuken inkwam: "Mamaaa? Gaan we havermout eten?!" 
Jazeker liefje! Heb je er zin in? 
"Jaaaa!!!"

Zo lief!

Mijn gezonde mannetjes!

Ook Woutje heeft weer lekker gesmuld! EN hij begint EINDELIJK een lepeltje te gebruiken! 
Hier heeft de Rapley-methode voor een lui bestekgedrag gezorgd ;)



Dan zijn we aan de cake begonnen. 
Volgende keer dus een ander receptje proberen :)

De lunch van vandaag had wat mayonaise nodig.
Geen mayonaise van de winkel met omega 6 rijke oliën ( zorgt voor ontstekingen),
Neenee, wij maken onze eigen olijfoliemayo!
Boordevol omega 3!

Onze mayo met een vleugje mellow yellow! :)
Als hamsteraar ben ik blij dat ik dit potje van hazelnootpasta bewaard heb ;)


Zelfgemaakte olijvaise!

Wat heb je nodig?

- 2 eigelen
- olijfolie ( Delhaize heeft van eigen merk extra vierge olijfolie Mild of Fruitig,  niet zo pikant als de gewone ;) )
- staafmixer
- mosterd
- fleur de sel
- peper
- citroe (sap)


Hoe maak je dit sausje?

1. doe 2 eigelen in een maatbeker

2. doe er een eetlepel mosterd bij en een eetlepel olijfolie

3. zet de staafmixer erin en begin te mixen

4. nu blijf je olijfolie bijgieten tot je een dikke mayonaise hent, af en toe even kijken en proeven

5. als hiij de gewenste dikte heeft kan je eventueel nog mosterd naar smaak bijvoegen ( die van mij had nog steeds een goede mosterdsmaak, niet nodig dus)

6. voeg wat fleur de sel, peper en citroensap toe

Even wat over citroensap.

Citroensap in een flesje is handig! Maar ik gebruik het enkel voor fruitvlekken. 
Er zijn chemische stoffen (E-224) toegevoegd om het citroensap te conserveren. 
Nu heb ik zo'n little black book, dat heet 'Wat zit er in uw eten?'
Kaliummetabisulfiet: ROOD! Echt vermijden! 
Allergieën, darmstoornissen, longirritatie, bemoeilijkt de vit. B opname, misselijkheid, astma en neurologische aandoeningen.

Ook al is het niet veel, ik gebruik het echt niet.




Tomaat garnaal met olijvaise

Wat heb je nodig?
Voor 1 persoon:

- 3 niet te grote tomaatjes, leuk als het verschillende kleurtjes zijn
-  garnalen
- olijvaise
- wat sla en avocado


Hoe ga je te werk?

1. snij de tomaatjes in blokjes

2. verdeel ze in 3 rondjes over je bord

3. strooi wat garnaaltjes over de tomaat en ertussenin

4. spuit wat olijvaise tussen de hoopjes tomaat

5. achteraf heb ik nog wat sla en stukjes avocado toegevoegd

6. besprenkel het geheel met olijfolie, een snuifje fleur de sel en peper erover

Klaar!




Het avondmaal bij de bomma was ook lekker!

Eerst kervelsoep, daarna lekker gebraadje met gestoofde boontjes met ajuin!

Smullen, zeker als je zelf eens de voeten onder tafel kan schuiven ;)

Tot morgen!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten