Pagina's

maandag 1 augustus 2016

Mijn keuze voor gezonde voeding



Ik vertelde al dat ik van gezonde voeding hou.

Groenten, fruit, noten,... kilo's worden hier opgegeten per dag.

Maar toch blijven die extra kilo's aan mijn lichaam plakken...
Na 3 kids en met de leeftijdsteller bijna op 33, gaan ze er niet meer zo snel vanaf!

Dus kocht ik mij een tijdje geleden een boek van Pascale Naessens.

Het werd snel duidelijk wat er mis ging in mijn 'dieet'!
Ik maak duidelijk de verkeerde combinaties, en eet teveel van koolhydraten en proteïnes, en dan nog samen.
Pasta,brood, rijst, aardappelen,... favorieten van velen denk ik 😉
(Later kom ik hierop terug!)

Wat mij deed kiezen voor haar boek tussen 100'en andere dieet en gezonde voedingsboeken?
Ze ziet er altijd zo gezond uit, ze straalt rust en een sereniteit uit, daarbovenop zien haar gerechten er overheerlijk uit! Ze moet dus echt wel iets goed doen!
Ze is voor mij echt een voorbeeld van hoe ik zou willen, nee, hoe ik WIL dat mijn dag gevuld is!
Sterk, rustig, gezond en lekker...
Dus, gemotiveerd om te koken volgens haar principes!

Ook voor reuma blijkt dit de ideale manier van leven!
Niet alleen krijg je de rust in je hoofd die goed is voor je ziel EN voor je lichaam, maar zeker ook de gezonde manier van eten heeft effect op je lichaam, ontstekingen krijgen minder kans en je immuunsysteem zal geboost worden!(hier kom ik later op terug!)

En dan nog een leuke bonus: die kilo's!
Belangrijk blijft dat je je goed in je vel voelt! Dus dat je je niet gaat focussen op die kilo's alleen, maar dat je je goed voelt, dat je geniet van het leven, maar ook van voeding!

Vandaag ga ik aan het werk!
Maar ik doe het niet alleen, ik doe het samen met jullie! Zo kunnen we mekaar steunen waar nodig en gaan we samen op weg naar een gezond hoofd in een gezond lichaam!


YES WE CAN!

Ben je nieuwsgierig naar deze manier van eten?
Straks volgen de gerechtjes van vandaag met wat meer uitleg over deze manier van eten (en leven)!!!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten