Pagina's

dinsdag 16 augustus 2016

Dag 16! Morgen vieren we mijn verjaardag!!!


Morgen is het mijn verjaardag!
33! 🙈

Gelukkig zijn we maar net zo oud als we ons voelen, en word ik morgen dus nog maar 26 😉

Alleen dat lijf van me doet soms alsof ik al 80 ben... 
Maar daar werken we aan!

Dusssss....
Een drukke dag vandaag!!!

Feestje voorbereiden, recepten zoeken, boodschappen doen, ik ga echt mijn best doen alles PN proof op tafel te krijgen!

Hopelijk lukt het zonder dat ik taart moet gaan kopen 😉

Ik ga er dus snel invliegen, maar eerst, ontbijt!



Kokosyoghurt met gegrilde abrikozen

Wat heb je nodig?

Per persoon:

- 2 eetlepels Griekse yoghurt
- 1 eetlepel echte kokosmelk
- 3 abrikozen
- honing


Hoe ga je te werk?

1. Meng de kokosmelk en Griekse yoghurt luchtig bij elkaar met een eetlepel honing(bv met de mixer, kan ook met een klopper  of lepel 😉 maak het je vooral niet te moeilijk als je daar geen zin in hebt 😉)

2. Snij de abrikoosjes in 2, vet een vuurvaste kom in met wat olijfolie of grasboter, leg de abrikoosjes met de open kant naar beneden, een streepje honing of wat kokosbloesemsuiker erop en even onder grill, hou in het oog dat ze niet verbranden 

3. schik alles op een bord of kommetje, het mijne is niet zo netjes meer na het bordje naar buiten te dragen (mooi weer dus buiten eten is een bij Yes!!!)

4. eventueel wat bijennpollen over je yoghurt!

Een lekker fris ontbijtje!

Straks  een update!!!


Bouillon met gehaktballen

Dit is een superlekker  soepje, waar je gerust een paar dagen van kan eten! 
Ik maak de balletjes niet te groot, zodat je er wat meer kan nemen. Voor een kleine honger of als tussendoortje heb je met 1 balletje al genoeg. Als lunch of middagmaal kan je wat meer  balletjes nemen!

Overal in te zetten dus!

Wat heb je nodig?
Voor 4personen:

- 600gram gemengd gehakt
-1 bosje koriander (bij kinderen mag het wat minder, mijn kinderen vonden het nogal zeepachtig smaken)
-4cm, bij kinderen 2cm, gember
- 3teentjes knoflook
- 2 zoete puntpaprika's 
- 2 lente uitjes 
- 800 ml water
- 10 eetlepels lichte soyasaus

Hoe ga je te werk?

1. snij de koriander, de gember en de look fijn

2. doe het gehakt in een kom en voeg er de fijn gemaakte kruiden bij, kruid bij met peper en rol er  balletjes van

3. Snij de puntpaprika's en de lente uitjes in dunne schijfjes

4. Stoof de paprika goed aan in wat olijfolie

5. Voeg het water en de soyasaus toe en laat koken

6. voeg de  balletjes toe en laat ze gaarkoken

7. doe de soep in een kommetje of diep bord en voeg als laatste er wat lente uitjes aan toe

Als je bij het proeven vindt dat ze wat sterker mag kan je er nog een extra lepeltje soyasaus aan toe voegen, als je de soep te sterk vindt kan je er enkele lepels water bijvoegen. 

Smakelijk!

Ik ga weer verder met de voorbereidingen!!!

Liefs,

Marijke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten