Pagina's

zaterdag 6 augustus 2016

Dag 6! All most a week!


 Havermoutpap met aardbeien

Ik heb een beetje uitleg gegeven over  havermoutpap in mijn artikeltje: I choose JOY!

Over hoe het je het lekker ontbijtje kan klaarmaken en hoe je een eventueel probleem kan oplossen.

Maak de havermoutpap klaar, snij ondertussen een 3 à 4 aardbeien per persoon.
Serveren in een kommetje of diep bord.

Smakelijk!



Mediterraans bordje

Na het winkelen was het opruimtijd, dus de tijd was weer beperkt vandaag om te lunchen, maar daarom niet minder lekker en voedzaam!

Wat heb je  nodig? 

Voor 1 persoon:
- een halve paprika 
- fetakaas met bieslook ( die kan je eventueel zelf maken als je tijd hebt)
- een stukje komkommer
- enkele zongedroogde tomaatjes (volgende keer die met olijfolie, zonder waren ze niet zo lekker)
- 2 blaadjes ijsbergsla
- een olijf


Hoe ga je te werk?

1. Snij de paprika in enkel partjes en beleg deze met de feta met bieslook, voor mij was dun belegd genoeg

2. Snij een stuk komkommer van ongeveer 2 à3 cm af, ontpit en snij de komkommer in de  lengte in sticks, dop de sticks in de feta met bieslook

3. Neem een stukje ijsbergsla, leg in het midden een stukje paprika, daarbovenop een schijfje olijf, rol het slablaadje op en steek er een prikker door

4. Leg er nog wat zongedroogde tomaatjes bij

Klaar!


Wrap van ijsbergsla met gelakte kip

Ook vanavond koos ik voor een snelle menu, te mooi weer, dus maak ik liever tijd om even naar de plaatselijke speeltuin te gaan.
Maar daarom niet minder lekker!

Wat heb je nodig?

Voor 2 à 3 personen:

- 2 kippenfilets
- balsamicoazijn
- lichte sojasaus
- honing
- ijsbergsla
- gele en rode paprika
- komkommer

Hoe maak je dit heerlijk hapje klaar?
1. Snij de  kip in blokjes 

2. doe 1 eetlepel olijfolie, 3 eetlepels balsamicoazijn en 3 eetlepels soyasaus in een pan

3. doe de kippenblokjes in de pan en bak ze al roerend tot de saus in de blokjes is opgenomen

4. als je ziet dat bijna alle vocht opgenomen is doe je er 3 koffielepels honing bij, ik gebruik acaciahoning

5. je legt 2 grotere slablaadjes klaar op een bord en vult dit met paprika- en komkommerblokjes (die kan je op voorhand even snijden)

6. vul aan met de kip

7. rol de sla dicht

Aanvallen!


De overschot van de blokjes kan je bewaren voor een slaatje morgenmiddag.
Morgenochtend kies ik voor het banaan in room ontbijtje en morgenavond gaan we lekker smullen van een heerlijk stuk zalm! 
De bereidingswijze en een foto zal ik morgenavond of maandag nog even posten ;) 

Veel plezier en een fijne zondag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten