Pagina's

zaterdag 6 augustus 2016

Dag 5 al! Het gaat snel en ik heb er plezier in!




 Havermoutpap met blauwe bessen 


De ochtend gestart met een lekkere kom havermout!

Eerlijk,mijn favoriete ontbijt!

Warm, zoet, te koken in alle soorten melken !
Ik gebruik zelden koemelk, en al helemaal niet voor mezelf, later vertel ik je welke soorten melk er allemaal te  vinden zijn op de  markt! En nee, het is  geen geitenmelk ;)

Dit ontbijt zal dus geregeld terugkomen!


Wat heb je nodig?

- havermout
- melk naar keuze
- besjes (of aardbeien of banaan,...)

Ik heb ook walnoten gebruikt maar dat maakte het gerecht niet lekkerder, ga ik volgende keer niet meer doen dus 😉



Geroosterd brood met champignons en ei

De lunch ( die vandaag heel laat was door het marktbezoek, maar niet erg, de havermoutpap had gelukkig goed gevuld 😉 ) was vandaag Woudbrood van de Wroeter in Kortessem met champignons en ei.

Wat heb je nodig?

- 1 snede brood
- champignons +- 1bakje van 250gram voor 4personen
- een eigeel

Hoe maak je het klaar?

1. Maak de champignons proper en snij ze in 4 stukken

2. Bak ze in olijfolie in een pan op een niet te heet vuur, kruid met peper en zout

3. Rooster het brood

4. Leg het brood op een bord, serveer met champignons er op en een eigeel in het midden erbovenop.

5. Je kan afwerken met bv. wat in fijne ringen gesneden jonge ui

Poepsimpel enn lekker!



Slaatje met gevulde tomaatjes, artisjok en avocado

Een drukke dag, dus aangepaste voeding!

Een supersnel slaatje!

Wat heb je nodig?

- sla, zoveel als je zelf maar wil, sla bestaat uit, precies, water!
- komkommer, inderdaad, ook water!
- avocado, eentje voor 4 à 5 personen
- artisjok in olijfolie
  dit ga ik zeker en vast zelf een keertje maken!
- tomaat met feta/ aubergine
  ook dit ga ik zeker zelf een keertje klaar maken!

De tomaat en artisjok komt dit keer van een Marokkaans kraampje op de markt.


Hoe maak je dit klaar?

Simpel!

Leg de sla op een bord, de komkommer en avocado erbovenop, schik de tomaatjes en artisjok bovenop dit geheel, eventueel wat vinaigrette erbij (ik gebruikte een yoghurtviaigretje).
En klaar!

Supersimpel toch!

En zo lekker!


Groentenchips

Mijn lieve buurvrouw Jacqueline vroeg me daarstraks om een alternatiefje voor een late night snack voor de TV te knabbelen.

Er zijn zoveel lekkere ideeën!

Voor vanavond werd het deze lekkere groentenchips.
Ook deze chips kocht ik in het Marokkaanse kraampje op de markt!

En het staat nog mooi op het tafeltje ook! 

Tot morgen!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten