Pagina's

maandag 8 augustus 2016

Dag 8! -3,5kg! Een nieuwe week, met positieve gedachten voor manifestatie! En deze gerechten helpt een handje mee ;)



Yes I CAN!

Week 1 koolhydraat-arm en week 2 op weg met gezonde voeding zitten erop!

Klein applausje voor mezelf, want de weegschaal lacht sinds lang weer naar me! 
- 3,5 kg, armen, benen, buik, borst, billen en heupen -1 cm, ik heb meer energie, mijn maag en darmen zijn erg blij, ik kan beter onthouden EN het belangrijkste voor mij tot nu toe, GEEN pijnlijke regels meer!

Deze manier van eten is niet alleen makkelijk vol te houden door de 5 toch wel grote motivatiepunten hierboven, het is ook elke dag een feest om eten klaar te maken! 
Na elke maaltijd kijk ik alweer uit naar de volgende, PLUS ik heb elke ochtend zin om een ontbijt te maken! 
Elke keer weer iets heerlijks op tafel toveren, waar de kinderen dan ook nog eens van smullen, beter bestaat toch niet? 
Ik wist dat ik van eten hield, maar dat het een passie was, daar kom ik, daar kom ik nu pas achter!




Rijpe banaan, vijg en gele kiwi met Griekse yoghurt

Wat een lekker en vullend ontbijtje!

Wat heb je nodig?

Voor 1 persoon:

- 1 rijpe banaan
- 1 rijpe kiwi
- 1 rijpe vijg
- Griekse yoghurt ( die van Lidl is lekker zacht van smaak)
- eventueel wat honing

Hoe ga je te werk?

1. snij de banaan in schijfjes en doe ze in een kom

2. doe wat yoghurt over de banaan

3. snij de vijg in 5 of 6 delen en verdeel over de yoghurt
    vijg mag je volledig opeten, de schil is evengoed eetbaar.
    Als de schil er niet meer echt smakelijk uitziet mag je de vijg 'schillen'

4. snij de kiwi in stukjes en verdeel over het kommetje

5. vind je de yoghurt wat zuur, kan je er wat honing over doen




Vergeet je water niet te drinken! 
1,5 à 2 liter per dag is ideaal om je vochtgehalte in balans te houden!

Tipje: vog er wat ijsblokjes en wat aardbeien bij om een heerlijk verfrissend calorie-arm drankje tevoorschijn te toveren!



Tijd om die koelkast eens onder handen te nemen!
Nu is ze weer helemaal klaar om deze week lekkere gerechtjes te maken en alles overzichtelijk te hebben om alle ingrediënten te vinden die ik nodig heb.



Slaatje met balsamicoazijn en haring

Wat heb je nodig?

- sla naar keuze
- enkele kerstomaatjes
- een stukje avocado
- wat komkommer
- wat paprika in blokjes gesneden
- haring
- olijfolie
- balsamicoazijn

Hoe maak je het klaar?

1. leg de sla, de paprika, de avocado, de komkommer en de tomaatjes in je bord

2. de haring op een bijbordje

3. maak wat vinaigrette door wat olijfolie en balsamicoazijn (2/3de olijfolie, 1/3de balsamicoazijn)
    in een beker op kopje te mengen en sprenkel wat over je slaatje



Zadenkoekjes met noten en fruit

Wat heb je nodig?

Voor ongeveer 25 koekjes:

- 100 gram aardbeien of frambozen
- 100 gram blauwe bessen
- 100 gram gedroogde moerbeien ( vind je in de winkel bij de noten, zaden en gedroogd fruit)
- 8 grote lepels gemalen kokos 
-12 grote lepels zaden ( chia-, lijn-, hennep-, zaden en piitenmix met pompoenpitten, zonnebloempitten,...)
- 6 eetlepels kokosbloesemsuiker of ruwe rietsuiker
- 4 maal een handvol verschillende noten
- 2 eetlepels olijfolie
- 4 eieren

Hoe ga je te werk?

1. verwarm de oven voor op 180°C 

2. was de verse vruchten en droog ze in een doek

3. snij de vruchten in 2, grotere aardbeien in 4

4. doe alle ingrediënten bij mekaar in een grote mengkom

5. draai de eieren er voorzichtig bij

6. maak hoopjes op een bakpapier op een bakplaat

7. zet 20 minuten in de oven

Laat even afkoelen en je hebt een hoop koekjes voor thuis of onderweg!



Gebakken watermeloen met feta en pistachenootjes

Een speciaal gerechtje maar wel lekker!

Wat heb je nodig?

Voor 1 persoon:

- een schijf watermeloen van ongeveer 1 cm dik
- wat feta
- 5 pistachenootjes, op voorhand even hakken
- wat basilicumblaadjes
- olijfolie

Hoe maak je het klaar?

1. doe wat olijfolie in een pan en laat de watermeloen bakken op een niet te hoog vuur

2. als de meloen wat bruinig gebakken is leg je hem op een bord, kruiden met zout en fleur de sel

3. doe er wat olijfolie over, verbrokkel de feta en strooi wat gehakte pistache erover

4. versier met wat basilicum

Klaar!

Zo snel klaar en nog wat tijd voor de kindjes!

Wenend Woutje was weer aanwezig vandaag.
Die tandjes zien er echt verschrikkelijk pijnlijk uit!
Wenend Vinceje was er ook bij vandaag.
Eerlijk, zo'n dagen,... NIET de leukste!

Alles was mogelijk vandaag voor de kinderen.
De keueken omtoveren in een zwembad, ok, niet erg, dweil bovenhalen en m'n huis is weer proper,
maar zo simpel was het niet natuurlijk :)
Ik had ze even op het terras gezet met alle 3 een grote kom fruit, ik had nog maar net een halve keuken gedweild en ik hoorde Timo al: Mamaaaa!
Het is al op!
Echt?
Jongens, ik kan je garanderen, ze eten je arm, nog net niet de oren van mijn hoofd! ;)
Handen wassen, opnieuw een grote kom schillen en snijden om te verdelen.
Ondertussen zijn we al een half uur verder.
Moet je denken dat ik daarvoor net de tafel had afgeruimd en de afwasmachine leeggehaald en weer gevuld en we een uurtje ervoor net gegeten hadden!

Nog eens een half uur later had ik eindelijk gedaan met dweilen.
Ik had de emmer nog maar net weggezet, hoorde ik Vince al: Mamaaaaa!
Die zat dus op het toilet...
En ondertussen Timo: Mamaaaaaa! Wout heeft kaka gedaan!

Ja lap, het zweet staat me nog op het voorhoofd van me te haasten, staat de volgende taak al te wachten, dubbele taak zelfs, het toilet en de luier tegelijk, mama's hebben gewoon handen te kort!

En dan ineens worden ze rustig... en braaf...
en kan je er je klok opzetten, papa komt bijna thuis... ja hoor! :D

Dat zijn van die dagen, dat je enkel kan denken: volhouden Marijke, volhouden,... :D

We hebben het gehaald, I've made it!

En nu weer uitkijken naar een lekkere ochtend ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten