Pagina's

dinsdag 16 augustus 2016

Dag 13, even bijtanken!


Het is vandaag slecht nieuws dag, ik hoor zoveel dingen die zo ontzettend jammer zijn.

Ik doe in ieder geval een wensje dat iedereen er gelukkig uit mag komen!

Ook dingen die zo ontzettend jammer zijn horen bij het leven, helaas, maar laat deze verwikkelingen, teleurstellingen, de dingen die je pijn doen, je nooit je levensvreugde afnemen!

Moeilijkheden blijven komen in het leven, het gaat erom hoe we ermee omgaan!

We  krijgen allemaal onze Goliath's te verwerken om een echte David te kunnen worden!

We komen allemaal wel op ons pad terecht,  het pad dat voor ons werd vastgelegd, om de beste versie van onszelf te worden...


Dit was vandaag het mijne:



Havermout met abrikoosjes en honing

Maak de havermoutpap zoals je 'm gewoonlijk maakt.
Werk af met abrikoosjes(ze even grillen in de oven kan ook!) en wat honingstreepjes!



Slaatje met duo van tomaatjes en mozarella

Wat heb je nodig?

- sla
- avocado
- kerstomaatjes
- halfgedroogde tomaatjes
- mozzarella bolletjes
- basilicumblaadjes
- eventueel wat noten


Hoe maak je het?

1. Was de sla en verdeel hem over een diep bord

2. snij een stuk van de avocado,schil het stuk en snij het in blokjes, voeg ze bij de sla

3. was de kerstomaatjes, doe wat kerstomaatjes,gedroogde tomaatjes en mozzarella bolletjes bij de sla

4. werk af met wat vinaigrette en basilicumblaadjes



Als Woutje slapen is kan ik altijd heel eventjes mee de tuin in. Vince vindt het altijd leuk om mee de groentjes te gaan bewonderen die we zelf geplant hebben!

Superveel komkommertjes!

Enkele hebben we er al afgenomen, zodat de  rest nog veel water krijgt om te  groeien!

Zo kunnen ze woensdag dienen voor het hapje op mijn verjaardagsfeestje!

Ik hou van groentjes kweken!mijn eigen groentjes, niets zo lekker!
Alleen heb ik last van veel mislukte oogst.
Ik heb vooral dan last van een gewetensprobleem...

De slakken...

Ja! Zij zijn verantwoordelijk voor het opeten van zeker de helft van mijn oogst 🙈

En ik ben met mijn knagend geweten niet in staat slakken te doden...
Ja, zo zullen we nooit veel zelf kunnen opeten natuurlijk 😂.

Ik zal het toch eens moeten doen, want de helft van mijn bloementuin is ook tot de bodem opgegeten.

Door het megavochtige weer dit jaar zitten de lasten niet alleen in de gewrichten, maar hebben we ook last van hele kolonies slakken :) .

Misschien leer ik het ooit wel ;) .




Vers aardbei-ijs

Het worden komende dagen ijsjesdagen! Dus wapen ik me al maar met vers aardbei ijs!
Het is natuurlijk niet zoals gedraaid ijs, maar het is lekker!

Wat heb je nodig?

- 250 gram mascarpone
- 250 gram verse zoete aardbeien
- 80 gram ruwe rietsuiker of kokosbloesemsuiker 
- een lege ijsdoos gekoeld in de diepvries

Hoe ga je te werk?

1. Was de aardbeien goed en doe de kroontjes eraf, mix ze met de suiker met de staafmixer fijn

2. die de aardbeien samen met de mascarpone in een mengmachine of meng het mengsel met een spatel goed door mekaar

3. doe het mengsel in een ijsmachine en bereid zoals het in de instructies van de machine staat
 of in de gekoelde ijsdoos en zet in de diepvries 

4. als je het ijs in de ijsdoos gedaan hebt mag je het om de 2uur uit de vriezer halen en even goed mixen met de handmixer. Dit mag je 3keer doen.

Een no crap added lekker aardbei ijsje!!!




Vlinderpasta met groene pesto,
tomaatjes en gebakken pijnboompitten 


Wat heb je nodig?
Voor 4 personen:

- 1 pak vlinderpasta (volkoren)
- 100 gram pijnboompitten
- een handvol basilicumblaadjes
- olijfolie met milde smaak (Bertolli evenwichtige smaak of Delhaize Mild)
- 12 tomaatjes
- 1 knoflook teen


Hoe ga je te werk?

1. kook de pasta in wat bio groentebouillon beetgaar en giet af

2. maak de pesto door de blaadjes, de knoflook en de pijnboompitten te mixen met de stafmixer  in een hoge kom,kruiden met peper en zout

3. bak de tomaatjes aan in een pan met wat olijfolie op een niet te heet vuur, kruiden met wat peper en zout

4. bak de pijnboompitten al roeren op een niet te heet vuur in wat olijfolie aan tot ze gebruind zijn

5. doe de pasta in een diep bord, doe er wat pesto over, enkele tomaatjes en pijnboompitten erbij en werk af met wat Fleur de sel

Een 2 de keer opscheppen gegarandeerd!!!

Nog een avondje kermis en vuurwerk in mijn ouderlijk huis dorpje, daar zeg ik geen nee tegen! 

Genieten van Woutje's eerste keer in de paardenmolen op een kermis en Timo's eerste keer in de botsauto's. Mijn jongens worden groot!

Ik laat jullie morgen weten hoe het ijs smaakte!!!


Vandaag was weer verrukkelijk!

Liefs!

Marijke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten