Pagina's

maandag 1 augustus 2016

Wie ben ik, wat doe ik,...maar vooral, wat ga ik doen?!


Hoi allemaal!

Ik ben Marijke Timmermans, mama van 3 lieve kindjes, levensgenieter van de kleine dingen, reumapatiënt, maar vooral ook gewoon Marijke.

Marijke die graag eens een boek leest, die probeert de ecologische voetafdruk van onze gezinsleden te verkleinen, die graag eens een dierentuin bezoekje doet met de kids, die 's morgens opstaat en de jongens (ja,ik ben een echte jongensmama 😀 ) naar school brengt, druk de dag begint, vaak geen tijd neemt om te eten, en zichzelf ook vaak voorbij loopt, zoals heel veel mensen dat deze tijd wel doen.

Daar lijdt niet alleen onze geest onder, maar ook ons lichaam.
Mijn BMI vertelt met me al enkele jaren datt ik met een licht overgewicht leef. Met 3 kids, een man die veel uit werken is en ontstekingsreuma (ziekte van Bechterew), ben ik vaak al blij als het huishouden achter de rug is en de kids gezond en wel op tijd in bed liggen! 😊

Sport (lees: wat extra beweging 😉) haal ik vooral uit het spelen met mijn jongens.

Eens tegen een balletje stampen, een wandelingetje maken van een half uurtje, op de speeltuin achter een kruipende peuter en een "mama kijk!" roepende kleuter en bijna tiener aan, of gewoon thuis de alledaagse dingen, "mama ik moet pipiii" en "ik heb hongeuurrrr!"(nadat ik net na 3kwartier tafelen eindelijk de tafel heb opgeruimd 😀), "ik heb gesmoddeeeurd!", ...

Deze dingen laten je ook wel de nodige kilometers afleggen om in beweging te blijven 😁.

Gezond eten vind ik heel belangrijk!

Voor de baby'tjes borstvoeding was dus een evidente keuze... (helaas is het niet bij alle 3 de kindjes even goed gelukt), later mochten ze  proeven van groentjes en fruit, en niet teveel suikers, ...

A time and a place for everything, dus iets lekkers hoort er af en toe gewoon ook bij!

Ook voor ons, veel groentjes en fruit, veel vis en andere goeie vetten, minder vlees en koolhydraten... en af en toe gewoon eens smullen hoort er ook gewoon bij 😉

In deze blog ga je dus van alles tegenkomen wat mij passioneert, tips en tricks om te doen met de kids, mijn dagelijkse recepten en hoe deze invloed gaan hebben op mijn gewicht.

Liefs!

Marijke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten